borstvoeding afgebouwd, hoeveel flesvoeding?

Hoi hoi,

De borstvoeding heb ik nu zo goed als afgebouwd. Ik zit nu alleen nog een beetje met hoeveel flessen ik moet geven. Ze is 4 1/2 maand.
Sinds gisteren doe ik 180 cc met 6 schepjes (ze drinkt tussen de 160 en 200 per fles). Volgens de verpakking zou ze met 4 flessen moeten kunnen (> 6kg).
Het zal wel een kwestie van uitproberen zijn, maar hoe doen jullie dit?

groeten, Kabo
 
Hoi,
is denk ik idd een kwestie van uitproberen, ons meisje is ook 4 1/2 mnd en komt nu voor 5 voedingen. 'S ochtends en 's avonds krijgt ze nog borstvoeding, tussen door krijgt zij ook 180cc met 6 schepjes. Bij ons merk babyvoeding staat dat ze 5 voedingen daarvan mag hebben (ook > 6kg). Op de momenten dat ik bv gaf overdag krijgt zij nu een flesje, die omschakeling was niet zo moeilijk. Het is natuurlijk het max wat ze op een dag mag drinken van die voeding, ik denk als ze vaker komt en dan wat minder drinkt dat dat ook goed is. Als je maar niet boven het totaal volume uitkomt toch?
 
mijn zoontje is nu 4 mnden, en die zit nu op 4 voedingen. 4x 210/7.. maar dat kan jou dochtertje nog niet op las ik. ik zou gewoon 5x die 180/6 aanbieden, en als dat niet meer genoeg is 210/7 gaan proberen. als ze dat goed en helemaal op kan, dan kun je op 4 voedingen gaan overstappen. en als ze daar nog niet klaar voor is, dan doe je een stapje terug en probeer je het over een tijdje weer. zo heb ik het ook gedaan, mijn zoontje wilde die 5e fles gewoon niet echt meer. hij dronk wel, maar niet dat ik het idee had dat ie het echt wilde. en vanaf toen ben ik op 4 voedingen gegaan, en dat doet ie prima!
 
Terug
Bovenaan