borstvoeding afwisselen met afkolven

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik vroeg me af vanaf welke week je je kindje kan laten drinken uit de borst in combinatie met afgekolfde flesvoeding.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>liefsss x</p>
 
Je kunt beginnen met oefenen met de fles vanaf 6 weken en als je kindje goed uit de borst drinkt. 
 Op de website van la leche league vind je tips over het geven van de fles zodat ook de borstvoeding goed blijft gaan. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/287-voeden-met-een-fles
 
Ik heb het al vanaf dag 3 gedaan. Ze pakte de borst goed, m'n productie liep goed maar was flink afgevallen dus moest bijgevoed worden met gekolfde melk. Is nu 2,5 week en borstvoeding loopt nog steeds goed (en kolf nog af en toe). Denk dat het per kind verschillend is en je moet kijken of de bv goed loopt 
 
Ik heb het al vanaf dag 3 gedaan. Ze pakte de borst goed, m'n productie liep goed maar was flink afgevallen dus moest bijgevoed worden met gekolfde melk. Is nu 2,5 week en borstvoeding loopt nog steeds goed (en kolf nog af en toe). Denk dat het per kind verschillend is en je moet kijken of de bv goed loopt 
 
Mijn dochter kreeg vanaf een week of 4 1 flesje pwr dag om te wennen. Ging top. Ik raad de laatste fles aan: mijn dochter dronk makkelijker uit de fles en ik denk meer. Ze sliep dan langer door.
 
Wij hebben de eerste 2 weken ofzo alleen aan de borst laten drinken, of bijvoeden dmv vingervoeden (met een spuitje langs je vinger). Toen had ik zo'n last van kloven dat ik ben gaan kolven omdat dat minder pijn deed en heb ik dus af en toe een flesje gegeven om mijn tepels wat rust te gunnen. Advies is meestal zo rond 4-6 weken, maar als alles goed gaat, kun je dus best voorzichtig al eerder proberen!
 
Terug
Bovenaan