Borstvoeding afwisselen met fles?

A

Anoniem

Guest

hoi meiden
ik heb een dochtertje van 2 jaar en 1 dag borstvoeding gegeven
n dacht nu bij deze zwangerschap (30 weken)
ik probeer het niet eens maar nu de bevalling dichterbij komt wil ik het toch mischien wel weer proberen (ja ben niet zo n volhouder)
maar zie het niet zitten om om de 2uur met mijn kindje aan de borst te zitten  als je het wil afwiselen met fles en borst hoe vaak kan dat dan ????
en kolven ja weet niet
hoe heb'ben andere kolvers dat?,hadden jullie ook daar aan gedacht of dachten jullie ook   nee nooit kolven?

en als je borstvoeding geeft kan je dan zwemmen ? zonnebanken? of door de warmt eloopt het eruit???

boel vragen iedreen die hier iets van info over heeft graag
al is het maar iets kleins

gr m

Hoi m,
Toen ik net bevallen was van mijn zoontje (2,5jr) heb ik ook bv afgewisseld met fv.
Al was dit meer uit noodzaak omdat ik gewoon niet genoeg voeding voor hem had.
Maar het kan dus wel. Als je genoeg melk hebt, zou je ook kunnen kolven. Dan krijgt
je kleintje toch de bv en dan gewoon via de fles. Is misschien ook een optie?
Zwemmen kun je gewoon lekker blijven doen en zonnebank weet ik niet precies.
Misschien dat iemand anders dat weet.
Succes ermee en doe vooral waar jij je goed bij voelt. Een happy mama is immers het
beste wat een kind kan hebben. Nietwaar?
Liefs Melanie (22wkn van de 2e)

Oeps helemaal vergeten te vermeldden dat ik ook heb gekolfd. Het lijkt erger dan het
is. Ik had me er vreselijke beelden bij gevormd, maar gelukkig klopte dat van geen kant.
Liefs Melanie

Hoi hoi,
Ik geef inmiddels alweer ruim 13 weken borstvoeding, t/m week 12 heeft Isabel volledige BV gehad en nu combineer ik het met de fles.
Ik ben nl weer aan het werk en moet anders zoveel kolven, dat is niet te doen. Op mijn werk kolf ik en dan heb ik weer voedingen voor de volgende x dat ik moet werken. Heb ik niet genoeg dan krijgt Isabel ook kunstvoeding.
Dit werkt prima. Isabel krijgt BV op verzoek wat inhoud dat ze op regeldagen soms om de haverklap wil drinken. Dit is even doorzetten, ik word er soms ook weleens gek van, weer met de tiet bloot maar al met al vind ik bv super.
Vooral 's nachts en 's ochtends erg handig, al liggend voeden in je warme bedje.
Wat betreft zwemmen, het lijkt mij dat dat gewoon kan, het stroomt er heus niet uit en anders heb je van die siliconen compressen van Lilipadz die plakken vast dus daar kun je ook mee zwemmen.
Zonnebank weet ik niet, maar kan ook lijkt mij. Maar geloof me, straks met 2 kids heb je daar vast geen tijd voor
Succes met je keuze.
Groetjes Rene

Uit de borst drinken kost veel meer energie als uit de fles dus als je kindje vanaf het begin allebie krijgt, kan het zijn dat je borstvoeding al heel gauw opdroogt omdat je kindje het veel te makkelijk krijgt met de fles en dan niet de moeite meer wil doen om uit de borst te drinken. Mijn eerste was zes weken toen ik besloot hetzelfde te doen als jij van plan bent en nog eens vijf weken later had ik helemaal geen melk meer. Mijn tweede is nu bijna elf maanden en haar geef ik nog steeds borst. Het is me deze keer veel meer meegevallen en wordt alleen maar makkelijker als je je  tenminste door de eerste twee maanden heen kunt worstelen...
Ik hoop voor je dat het lukt om allebei te doen, maar mijn ervaring is dat het heel erg moeilijk is om je borstvoeding op peil te houden

groetjes Danielle
mama van twee meisjes

Hallo
Mijn eerste kindje heb ik 14 maanden borstvoeding gegeven. ik had graag langer door willen gaan, maar bleek zwanger te zijn en waarschijnlijk is hij daardoor gestopt met drinken. Mijn tweede heb ik 20 maanden borstvoeding gegeven en deze is zelf gestopt met drinken. Ik heb gekolfd op het werk en dat ging me altijd snel en goed af. Mijn derde gaat ook zeker BV krijgen. Ik heb veel gehad aan de info-avonden van Borstvoeding Natuurlijk. Die heb ik gevolgd voordat mijn 1e kindje werd geboren. Daar hoorde ik info, die ik echt niet wist. Tja, voor mij zijn er heel veel voordelen en ik geniet intens van deze mogelijkheid!
Groetkes, Yoeke

Hoi,

Je zou kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten bij te wonen  die de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk in heel Nederland organiseert? Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen ervaringsdeskundigheid als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl .

Nog een fijne zwangerschap gewenst!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan