Borstvoeding als zelfstandige

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik lees en hoor overal dat je zolang mogelijk borstvoeding moet geven. Als werknemer krijg jij er tijd voor van je werkgever !!
Maar wat nu als je zelfstandig ondernemer bent? Ik ben dat dus en het word heel moeilijk om te kolven als ik alleen in de zaak sta.
Wat dat betreft is er heel weinig geregeld voor ons :-(.
Ik geef niu nog ( gedeeltelijk ) borstvoeding.
Het loopt erg terug omdat ik  niet goed kan kolven,  moet dus eigenlijk stoppen omdat ik niet meer genoeg heb. Dit is best jammer !!! want ik wou echt  voor een  half jaar gaan.

Dat wou ik ff kwijt  

Dat is inderdaad ontzettend lastig en zou door de overheid beter geregeld moeten worden... Vaak als zelfstandig ondernemer (zeker als je nog niet zo lang bezig bent) financieel niet haalbaar om iemand voor bepaalde tijden aan te nemen of in te schakelen..

Weet niet wat voor onderneming je hebt, maar is het niet mogelijk dat je kindje naar jou toegebracht wordt voor een voeding? En dan met behulp van een draagdoek gewoon tijdens werk voeden? Ik gebruik de ringsling en daarin heb ik zelfs mijn meisje van bijna twee en een half lopend gevoed in de dierentuin. Niemand die zag dat ik aan het voeden was, meisje buikje lekker rond en vol. Voor mijn rug veel minder belastend dan in mijn armen dragen en voeden.

Theoretisch is het wel mogelijk je productie op peil te houden, als je tijdens niet werkuren extra kolft of aanlegt om "zelfingelaste" regeldagen te creëren.

Maarja hier vroeg je eigenlijk niet om... was meer luchten van je gevoel dat het voor ondernemers zo slecht geregeld is.

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan