<p>Hoi, </p><p>Onze dochter is nu 5 weken (4,5kg met 4wkn)en startte met alleen maar borstvoeding. Dit ging allemaal heel goed maar we zijn voor het gemak toch al begonnen om kunstvoeding te geven omdat ik geen borstvoeding meer wil geven als ik ga werken.</p><p>Ze meldt zich netjes om de 3/4 uur en zit zo rond de 6/7 voedingen.</p><p>Sinds gisteren krijgt ze overdag 3 flesjes, natuurlijk kreeg ik stuwing maar vooral aan 1 borst. Nu twijfel ik enorm. </p><p>Ik ben bang dat de andere borst niet genoeg meer aanmaakt, ook al lijkt het erop dat ik overproductie maak. Voor snachts lekken m'n borsten, ook al voed ik om de 4 uur. </p><p>Ze geeft sinds een weekje of 2 regelmatig wat (borst)voeding terug en heeft stukjes in haar poep. Ook heb ik een flinke toeschietreflex want in het begin kan ze zich nog wel eens verslikken.</p><p>Eigenlijk heeft ze al sinds de kraamweek een ritme aangehouden, maar nu wordt ze stipt 6.00 wakker (denk zelf huid-op-huid contact behoefte)</p><p>Ook al heb ik haar om 4.00 gevoed, als ze niet meteen kan doorslapen (bij mij op de borst) dan heeft ze weer honger. </p><p>Terug in het wiegje wil ze niet, tussen ons in (met allerlei hulpmiddelen) slaapt ze ook niet vast en komt ze om 6.30/7.00 met honger.</p><p> </p><p>De twijfel zit dus in 2 dingen; gaat m'n productie in 1 borst achteruit en moet ik hierom niet ook de nachten kunstvoeding geven &z ze misschien langer doorslaapt?</p><p> </p>