<p>Hoi Hoi,</p><p> </p><p>Mijn zoontje is 10 maand oud. Tot nu toe altijd borstvoeding gekregen. </p><p>Als voorbehoedsmiddel gebruik ik altijd al de pil. 6 weken na het krijgen van mijn zoontje ben ik gestart met de minipil zodat ik gewoon schadeloos borsrvoeding kan geven. Helaas ben ik tot de dag van vandaag elke dag ongesteld door deze pil. Ik wilde geen andere pil, omdat dan je melkproductie achteruit gaat en sommige pillen zijn zelfs schadelijk voor de baby.</p><p>Na 10 maand ben ik het zat om elke dag ongesteld te zijn. In overleg met de huisarts stap ik over naar een andere pil die niet schadelijk voor de baby is, maar wel de melkproductie zal verlagen. </p><p>Nu merk ik direct al verschil helaas....</p><p>Ik kolfde in de avond en ochtend altijd, zodat ik de laatste vles met ongeveer 200 cl moedermelk en 2 eetlepels bambix kon geven. Hier slaapt hij goed op. Ik krijg het niet meer voor elkaar om 200 cl te kolfen. Het is steeds maar rond de 120 cl.</p><p> </p><p>Wat raden jullie aan? Stoppen met de pil en ongesteld blijven?</p><p>Of kuntsvoeding voor het slapen? Hoe dan?</p><p>Of geen bambix meer en gewoon zonder te kolven uit de borst laten drinken? Maar hoe moet het dan als ik een dagje weg ga?</p><p>Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips</p><p> </p><p>Hier even zijn schema, ter verduidelijking:</p><p>07:00 borsrvoeding en weer verder slapen</p><p>09:30 wakker</p><p>10:00 boterham en 200gr fruit + water</p><p>12:00 borstvoeding en slapen</p><p>14:30 wakker</p><p>15:00 boterham en yoghurt + water</p><p>16:00 koekje - rijstwafel + water</p><p>18:00 groenten 150 gr + beetje borsrvoeding en slapen</p><p>19:30 wakker</p><p>21:00 borstvoeding 200 cl met 2 schepjes bambix</p><p> </p><p>P.s. ik weet dat hij te laat naar bed gaat, maar eerder naar bed gaan is nog niet gelukt... wat we ook proberen.</p>