Borstvoeding baby 3 weken

<p>Mijn zoontje is 3 weken oud (wel ruim 2  weken te laat geboren) en ik geef 6 à 7 keer bv per dag. Maar is dit genoeg? Ik lees soms moeders die 10 tot 12 keer per dag aanleggen. Hij heeft genoeg plas en poepluiers en is ook wakker tussen voedingen door. Maar ben dan toch wat bezorgd of hij wel genoeg binnenkrijgt? Hij weegt trouwens bijna 5 kilo (was 4760 gr bij de geboorte). </p>
 
Ja, ik voed op verzoek idd. En soms wil hij tussendoor nog wat. Maar lees soms vrouwen die zoveel meer voeden, dat ik me toch een beetje zorgen maak ?
 
Als hij (nog) geen speentje,heeft en,hij zo op verzoek tevreden is, is dat prima. Zeker als,hij gewoon goed groeit!
 
Mijn kindje dronk ook al vrij snel flinke voedingen en had dus niet zoveel kleine voedingen nodig. Als hij vrolijk en alert is en goed groeit,.. gewoon op je eigen gevoel vertrouwen! 
 
Heerlijk, vooral van genieten!! Ik had zo’n baby die dus 10 tot 12x per dag aan de borsr wilde, en ik kan je vertellen: dat breekt op. Daarbij kan het ook nog veranderen, er zullen ook momenten komen waarop hij bijv. gaat clusteren en het nooit genoeg lijkt te zijn. 


zo lang je op verzoek voedt en hij tevreden is (en hij groeit goed), lijkt me dit geen probleem (en dus vooral gewoon heel fijn ook voor jezelf ?)
 
Mijn zoontje liet ook al heel snel ruim tijd tussen de voedingen hoor. Als er geen tekenen zijn dat hij te weinig krijgt, kan dat prima! Heerlijk toch? Anders zit je helemaal zo verankerd aan je kind ?
 
Terug
Bovenaan