Borstvoeding, baby wakker maken?

Weer eens een voedingsvraagje!

Mijn dochtertje is bijna 5 maanden. Ze krijgt 5 borstvoedingen op een dag.
's Avonds om 21.00 uur krijg ze de laatste voeding, ze slaapt daarna tot 7.00 - 7.30 uur.
Mijn probleem is dat ik ze om  21.00 uur echt wakker moet maken, met huilen als gevolg.
Na het drinken valt ze wel weer in slaapt, maar het wakker maken vind ik zo zielig.
Wat kan ik het beste doen, de laatste voeding laten vervallen, of gewoon wakker blijven maken. Later wakker maken heeft ook geen zin, want dan is het ook huilen.
Ze hebben op deze leeftijd toch nog 5 voedingen nodig?

Groetjes,

Ien

Volgens mij kan je met bv moeilijk zeggen hoeveel voedingen een kindje nodig heeft. De één drinkt veel per keer, de ander weinig. Mijn zoontje van bijna 7 maanden drinkt nog  gerust 7 voedingen per etmaal. Tja, ik zou een beetje gaan uitproberen als ik jou was. Als je haar eens laat slapen kom je er vanzelf achter wat ze gaat doen. Misschien wordt ze vanzelf om 22:00 wakker voor een voeding. Maar misschien pas midden in nacht, en dat wil je natuurlijk niet.  

Hi,

Is ook niet gezellig. Wat je misschien kunt proberen, ik heb dit gedaan, en ze deed het goed.
Ik ontblootte m'n borst, en ging met mijn borst er een beetje bij hangen, zodat ze me rook, en dan werd ze in ieder geval vrolijker wakker.

Ik zou als ik jou was, wel die voeding nog houden zeker zolang ze nog geen bijvoeding krijgt.

Bij dat stomme cb hadden ze me aangeraden om de laatste voeding eraf te halen, en toen had ik een kindje wat om half zeven of nog eerder kwam.
Was ook echt niet gezellig.
X

Mijn zoontje werd eerst altijd wakker voor laatste voeding, toen heb ik hem een paar keer wakker gemaakt en dronk hij helemaal niet veel. Toen dacht ik we laten hem gewoon een x slapen en meneer werd dus netjes volgdende ochtend wakker. Hij had die laatste voeding niet meer nodig en volgens mij was hij toen een maand of 5 5 1/2.
Dus misschien moet je het gewoon een x uitproberen.

Suc6 ermee!

hoi!

ik heb sarah ook wel eens slapend aangelegd, dan kreeg ze toch wat binnen zonder dat ik haar wakker hoefde te maken. 't Is denk ik echt een kwestie van uitproberen, Sarah krijg namelijk 4-5 x BV op een dag, lig er net aan hoe laat ze wakker wordt, 's morgens. Wakker worden varieert tussen de 05.00-08.00 uur. Dus soms heeft ze genoeg aan 4 x bv, dit mocht ook van het CB!

succes ermee!

groetjes liset

hai Ien,
volgens mij mag die laatste voeding er wel af zolang je kindje goed genoeg groeit. Wij hebben ervoor gekozen om deze voeding nog wel lang te geven, omdat ik dacht dat ons zoontje anders weer 's nachts zou komen. Ben met 6mnd gaan afbouwen en groente en fruithap gaan geven. Toen dat allemaal goedging, heb ik laatste voeding vervroegd en later eraf gehaald. Maar nogmaals, dat is ook een individuele keuze. Doe waar jij je het beste bij voelt. En als blijkt dat nadat je paar dagen laatste voeding hebt overgeslagen, je kindje ineens weer 's nachts komt, is die voeding van 21u er zo weer ingepast, toch?!
Succes ermee,
groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Je hebt er nu ook geen baat bij haar wakker te maken, en idd het ene kind heeft gewoon meer nodig dan de ander.
ik zou het erop wagen, want het laatste wat je wilt is haar overstuur maken. En dan maar zien hoe ze het doet.

Succes!

Groetjes vonneg

Terug
Bovenaan