Borstvoeding bij 1,5 week

A

Anoniem

Guest
Hallo.

Even een vraagje, onze kleine is nu 1,5 week oud en ze komt overdag pas om de 4 uur om te eten! Dus red dan de 6 voedingen maar net eigenlijk. 's nachts komt ze namelijk ook rond de 4 a 5 uur. Nou zij de kraamverzorgster dat ze in ieder geval 8 voedingen per dag moet hebben?? Help hoe zit het nou, wantr als die kleine slaapt is ze ook niet goed wakker te maken voor een voeding, bijna niet zelfs.

Wat doen jullie en wie weet het!???
Wou de lactatiekundige bellen maar zag dat een telefonisch consult 10 euro kost, voor 1 vraagje!!!

Groetjes Marian

hoi hoi,
het hangt er een beetje vanaf hoe zwaar je kindje nu is.
als je kindje een laag geboorte gewicht had, is het misschien wel lekker als ze 8 keer drinken....maar dan nog, ze geven het zelf aan.
is je kindje al zwaarder dan 4 kilo, dan kan je kindje gerust af met 6 voedingen / elke 4 uur ongeveer.
let erop dat er niet meer dan 7 a 8 uur tussen een voeding zit. Het is nu eenmaal zo dat sommige baby's al vanaf dag 1 doorslapen....en laat je kindje lang genoeg drinken...20 min aan 1 borst en evt een toetje aan de ander.
let ook op het aantal plasluiers. als je kindje verder tevreden is, zal ik het lekker zo laten.
probeer de voedingen op de dag wel elke 4 uur aan te houden, als er 's nachts langer tussen zit geeft dat niet zo. Geniet van je nachtrust!! Het kan misschien zo maar weer anders worden namelijk .

Groetjes, Petra

Ons kindje is nog geen 4 kilo maar ze groeit wel goed en was met nog geen week al over haar geboorte gewicht van 3164 gram. Van de week was ze zelfs bijna 100 gram zwaarder geworden na een dag. Dus groeiwen doet ze goed en ze heeft telkens na het voeden of tussendoor goede plas luiers.

Hoi,
Allereerst natuurlijk hartelijk gefeliciteerd!
Ik kan me voorstellen dat 6 voedingen voor een baby van 1,5 week een beetje aan de krappe kant kan zijn. Je zou ook contact op kunnen nemen met een vrijwilliger van vereniging borstvoeding natuurlijk. Ook is er een borstvoedingsforum (even google-en) waar je misschien een antwoord/ervaringen kan vinden.
Het is al wel heerlijk dat er 's nachts 4 a 5 uur tussen een voeding zit. Je moet alleen oppassen dat de bloedsuikerspiegel niet te laag wordt. Dat is o.a. een van de redenen dat een jonge baby ongeveer om de 3 uur voeding nodig heeft.
Veel succes!

groetjes Marieke

je kunt eventueel wel bellen met de vereniging borstvoeding natuurlijk, telefoon nummer kun je vast ergens opzoeken.
Je krijgt dan een telefoonnummer van iemand uit jouw buurt en die kun je gewoon om advies vragen.
Kost niets, het is vaak een moeder die ook bv heeft gegegevn en een cursus heeft gevolgd wat bv betreft.
Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad, mijn zoontje sliep al erg snel van 19.00-7.00 uur door, ik vroeg of dat zomaar mocht en zij zei dat als een baby honger heeft dat vaak zelf wel aangeeft, dus gewoon lekker laten slapen.
Als je je kindje steeds wakker maakt haal je haar alleen maar helemaal uit het ritme en wordt ze erg moe waardoor ze minder drinkt en onrustig gaat slapen.
het kan wel zijn dat ze volgende week of nog iets later ineens wel meer wakker is en vaker wil drinken, ook dan gewoon aan toegeven he.
Geniet er lekker van groetjes Martine

Terug
Bovenaan