Borstvoeding boosten

<p>Hallo dames,</p><p>Mijn borstvoeding lijkt minder te worden. Dochtertje is ontevreden na één borst, terwijl ze hiervoor het goed op deed. Dus ik bied nu weer 2 borsten aan. Net bij het consultatiebureau geweest voor een extra weegmoment en naast mindere plasluiers ook maar 80gram aangekomen de afgelopen 3,5 week. Ze is morgen 12 weken precies. </p><p>Net na 2 borsten nog een flesje kunstvoeding gegeven. Even voor de proef om te kijken wat ze daar nog van weg drinkt. Maar hele flesje van 150ml gaat op?</p><p>Wil eigenlijk wel graag doorgaan met borstvoeding, dus die moet flink geboost worden. Hebben jullie hier ervaring mee en tips? </p><p>Alvast bedankt!?</p><p> </p>

Hoi, zo vaak mogelijk aanleggen dus op verzoek voeden.. en ik zou daarbij wel beide borsten aanbieden. Dat is wel hard werken. Misschien kan je ook 1 keer per dag gaan kolven ‘s ochtends, als je hiermee gaat starten begin dan met kleine hoeveelheden per borst (30/40 ml per borst) maar hierbij geldt wel dat je dat dan altijd moet doen, in ieder geval tot 4/5 maanden. 
mijn ervaring bij mijn dochtertje is dat ze steeds kleine hoeveelheden dronk dus ik ben toen afgestapt van het om de 3 uur voeden en ben haar eigen ritme gaan volgen. Ze is nu 11 mnd en nog steeds krijgt ze volledig bv. 
Ik bleef wel steeds 1 borst aanbieden gedurende bijvoorbeeld 2 a 3 voedingen zodat ik zeker wist dat die borst leeg was. Ook als je borsten leeg zijn, blijf ze aanbieden, er komt altijd wat uit en op die manier wordt je melkproductie gereguleerd. Ik zou de fles met kv daarom niet incidenteel aanbieden, anders verstoort dat het proces. Of je moet het elke dag op een vaste voedingsmoment doen. 
Laat je informeren door een lactatiekundige, die hebben echt goede bruikbare tips! Succes!

Ik heb dat idee ook dat mijn borsten steeds leger zijn. Mijn dochter is nu 3 maanden. Maar toch kan ik het over de hele dag bv geven. Ik doe wel kolven vooral smorgens en daarna haar bv geven zodat ze ze leeg drinkt. En ik probeer ook beide borsten aan te bieden.
Ik heb een lactatiekundige gezien en zei heeft me Fenegriek capsules aangeraden. 3x 1 capsules perdag. Op de verpakking staat niet met bv nemen maar dat is omdat er dan meer melk geproduceerd word.Ik ben er pas aan begonnen. Dus kan je nog niet helemaal zeggen of het goed werkt. Maar Ik merk wel dat ze nu vaker genoeg heeft. Want eerst was het ook echt te weinig. 

Thnx voor jullie reacties?. Ik ga komende tijd sowieso weer standaard 2 borsten aanbieden en straks even langs de winkel voor die kruiden en/of thee. 
Ook ga ik weer even contact opnemen met de lactatiekundige. 
Hopelijk gauw weer een goede productie hier??

Idd zoals hierboven staat. Altijd 2 borsten aanbieden, en vaker aanleggen.. 
Soms voel je je heeeleeemaal leeg, en dan komt ze weer.. Maar juist daardoor krijgt je productie een boost..

Pas op met in een bepaald tijdsbestek maar 1 borst aanbieden, dit is blokvoeden en wordt gedaan bij overproductie. Het kan je productie dus juist minder laten worden!

Rond die tijd wordt de afstemming beter. Daardoor lijken ze leeg. 2 kanten voeden is helemaal niet gek. Vaak aanleggen krikt de productie weer op. En zon flesje leeg zegt niets (en beter niet doen voor je productie) drinken uit fles is heel anders. Je zou met de kleinste speen en therapeutisch voeden, de fles aAnbieden. Doe je het met een grotere speen, dan blijven ze drinken ivm zuigbehoefte. 

Heb je haar gegevens al eens in de who curve gezet? Deze is anders dan de TNO curve van t cb. De who is specifiek van bv kinderen, terwijl in de tno ook fles kinderen meegenomen worden. In de praktijk blijke, bv en fles kinderen toch net wat anders aan te komen. 

Terug
Bovenaan