borstvoeding cold turkey

<p>hoi!</p><p>onze zoon is net 1 jaar oud!</p><p>Nu wil ik heel graag stoppen met borstvoeding. Dit omdat hij alleen nog savonds en snachts krijgt, en ik graag zou willen dat iemand anders dan ik hem savonds of snachts kan  troosten (of dat ie eindelijk door gaat slapen). ik durf niet weg van huis savonds omdat ik bang ben dat hij de boel op stelten zet. </p><p>hij heeft altijd de fles geweigerd (met bv of tv of pap oid) dus dat is geen optie. </p><p>Het cb geeft aan dat het snachts voornamelijk troost is want hij zou overdag voldoende binnenkrijgen. Zij geven dat je het beste in 1x kan stoppen .  heeft iemand hier ervaring mee? ga ik vele krijsende nachten tegemoet?  en hoe kan ik of mijn partner de kleine troosten?</p><p> </p><p>alvast bedankt!</p>

Hallo,
Hier had ze rond de 8/9 maanden ook nog veel van die nachtelijke troost voedingen. Deze heb ik toen soort van afgebouwd om naar een borstloze nacht te gaan zeg maar.
Dit ging eigenlijk best snel, toch was ik altijd bang dat ze dan toch honger zou hebben. Daarom het hier iedere keer opgeschoven vanaf ze weer een voeding zou krijgen, tot die tijd gewoon troost geboden. Dit accepteerde ze hier prima, ook van mij, waardoor ze uiteindelijk geen voedingen 's nachts meer kreeg. Dit was voor mij een fijne manier ipv cold turkey en uiteindelijk denk max 2 weken geduurd.
Het heeft hier alleen niet geholpen met doorslapen, kwam gerust nog net zo vaak. Dit kwam pas later, nadat ik al volledig was gestopt met bv met 10 maanden

Hier net voor een jaar gestopt met bv bij mijn dochtertje. Ze begon te bijten en door te slapen vanuit het niets. Vanaf dat moment zijn we haar op onrustige nachten gaan troosten met een slokje water uit een rietjes beker. Even uit bed tillen in het donker, niets zeggen, op de eigen kamer blijven, slokje water en weer terug. 
Geen moment een gillende dreumes gehad.

Terug
Bovenaan