Borstvoeding combineren met een flesje voor de middagen, heeft iemand advies?

Lieve dames, ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven. Ik geef borstvoeding aan mijn zoon (Benjamin) van 2 maanden en dat gaat allemaal hartstikke goed. Maar ik zou graag vanaf 3 maanden iets flexibeler willen zijn en hem kunnen uit bestedn in de middag dus wil graag 1 x per dag (middagvoeding) een flesje gaan geven. Of door te kolven of door andere voeding te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Ik woon in het buitenland dus kan hier niet makkelijk advies vragen aan zoiets als een CB. Hoop dat iemand mij wat tips kan geven.
Bedankt!
Liefs Marieke

hoi marieke
meestal geeft het geen problemen om borst en fles af te wisselen, je hebt ook speciale spenen die heel erg op de tepel lijken ik weet niet hoe ze heten maar die zou je kunnen proberen .
veel sucses

Hoi,
dit is de link van  babynursur  Speenhier  
Heb hem zelf niet gebruikt maar ook ik wou beetje vrijheid met voeden(meer omdat ik het zelfvoeden niet vol kan houden omdat het bij mij zeer pijn doet),
Ik ben toen eerst gaan afkolven (eerst met die van prenatal eigenmerk en later de wisthlestone expresser) Maar daar ging mijn voeding ontzettend hard achteruit van.
Nu krijgt hij gewoon voeding van nutricia en hij is heel tevreden hij slaapt ook opeens door na zijn laatste fles van 23.00 tot 07.00.
Momenteel voed ik alleen nog de nacht en ochtend voeding en dat gaat prima.

Gr sylvia (mama van Natas 26-01-07)

Hoi,

Mijn dochter Fenna van 8 weken krijgt ook borstvoeding. Sinds een week of 3 ben ik begonnen met kolven en krijgt ze 1 keer per dag een flesje met afgekolfde melk. Op deze manier kan ik wat handiger van huis. Afhankelijk van hoe lang ik weg ben kolf ik net voordat ik vertrek en eventueel als ik weer thuis kom, zo blijft ook de productie van de borstvoeding goed.
Het is wel handig om wat te oefenen met het flesje, niet alle baby's drinken even makkelijk uit de fles en het is natuurlijk heel vervelend als ze het flesje niet willen als je weg MOET.
Hoe geweldig ik mijn dochter ook vind, de eerste keer zonder haar op pad was toch ook wel weer eens fijn.

Mamma van Fenna

Terug
Bovenaan