Borstvoeding combineren met flesvoeding, en wat mag je wel/niet eten?

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,

Nog een paar weekjes en dan wordt ons kindje geboren.
Nu wil ik graag borstvoeding gaan geven.
Maar als ik weer ga werken wil ik dit graag combineren met flesvoeding.
Ik wil dus niet meteen helemaal stoppen met borstvoeding maar ik wil ook niet gaan kolven.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
En hoe kan ik dit het beste op/af bouwen?

Verder vroeg ik mij af of er dingen zijn die je niet mag eten/drinken tijdens de borstvoeding (behalve alcohol dan, als je dat wilt raden ze 1 glaasje na de voeding aan en dan 3 uur daarna pas weer voeden)?

Dankje

Groetjes
Anita

hai Anita,

voor borstvoeding afbouwen heb je schema ´s, kun je vinden op internet. Dan adviseren ze welke voeding je het beste het eerst kan afbouwen en meestal heb je ongeveer 5 dagen nodig om een voeding af te bouwen, dus dan is de stuwing van die voeding voorbij en dan kun je een andere voeding van de dag  gaan afbouwen. Je wil natuurlijk  je ochtend en avond voeding houden... Succes ermee!

Volgens mij mag je alles eten, maar er zijn wel regeltjes voor een kindje met veel  darmkrampjes. meestal  ontdek je  zelf wel de logica daarvan,  dus veel huilen als jij ui hebt gegeten ofzo, maar mij is het nooit gelukt om  daar achter te komen. Je kraamzorg kan daar ook informatie over geven.

Aline.  

In heel veel van de babydozen die ik heb gehaald zaten ook folders van Friso/Nutrilon etc... daar staan afbouwschema's in. Ik zit nl met hetzelfde hoor, dus ik heb ze goed bewaard.

Qua eten weet ik dat je het beste voorzichtig kunt zijn met scherpe kruiden. Verder is er heel veel te vinden als je even google-d. Succes!

Terug
Bovenaan