Borstvoeding combineren met kunstvoeding

<p>Hallo iedereen </p><p>Heeft iemand tips over hoe ik bv kan combineren met kv?</p><p>Welke merk gebruiken jullie en waarom? Welke nr moet ik hebben? Ik heb geen idee, en er is zoveel keus.</p><p>Mijn zoon is nu 5 weken en doordat hij mijn borsten haast volledig leeg drinkt kolf ik niet voldoende om mijn voorraad op te bouwen. Advies van de cb is om af en toe kv te geven zodat ik kan kolven. </p><p>Alvast bedankt voor jullie tips!</p>
 
Ik zou niet zomaar kunstvoeding bij geven. De kans bestaat dat je zoontje kunstvoeding lekkerder vindt en daardoor minder aan de borst wil. 
Er zijn manieren om je productie bij te stimuleren door extra te kolven ik ben geen deskundige dus ik zou even een deskundige raadplegen. Maar zo kunstvoeding combineren zou ik niet zo snel doen..
Er zit ook een regeldag aan te komen waarschijnlijk, wellicht gaat je productie dan omhoog. 
Ik wil ook een voorraad gaan opbouwen en probeer nu een uur na een voeding te kolven 2 x per dag. 
 
Dankje Sandy.
Ik had dus begrepen direct na een voeding te kolven....omdat de baby de productie om gang brengt.
Ik probeer ook dan even na een uur. Ik wil het liefst zo lang het kan BV geven.
Mocht je nog andere tips hebben hoe ik een voorraad kan opbouwen dan zijn ze welkom.
 
Ik heb zelf 1,5 maand gecombineerd. Dit ging prima alleen moest ik wel 1 keer per dag kolven, omdat mijn productie anders te snel omlaag ging. Wij gebruikten nutrilon standaard 1. 
Wellicht kan je een afspraak maken met een lactatiekundige. Die kan je sowieso meer vertellen over borstvoeding 
succes!
 
Ik zou inderdaad eens een lactatiekundige raadplegen! Afwisselen met kunstvoeding hoeft niet per se nodig te zijn als je moeite hebt met genoeg kolven. Ik kolfde de eerste weken ook best weinig, maar heb inmiddels een prima voorraadje in de vriezer! Kolven is echt wel iets dat je onder de knie moet krijgen, wat tips van een lactatiekundige kunnen je echt al een eind op weg helpen. Kolven na een voeding is niet per se vanwege het op gang komen van de productie, maar meer zodat je baby genoeg heeft als hij voor een volgende voeding komt (daar zit dan zo veel mogelijk tijd tussen namelijk). Elk moment dat er melk gevraagd wordt, reageert je lijf door nieuw aan te maken. Als je baby drinkt, of jij kolft, heeft dus hetzelfde resultaat! Het is wel zo dat je baby je borst effectiever leeg maakt dan een kolf dat kan, waardoor je productie ook meer gestimuleerd wordt door je baby.
Succes!
 
Terug
Bovenaan