Borstvoeding cursus ja/nee??

Heey, ben aan het twijfelen of ik de borstvoeding cursus moet gaan doen. Het zijn 2 avonden. Zijn er meerdere die zo een cursus doen, of al een keer hebben gehad?? Liefs

Ja, vorige keer gedaan,vond het heel nuttig. Komt toch best veel kijken bij zelf voeden. En voorna de bevalling heb ik echt veel gehad aan het borstvoedingsforum. Daar is ook veel kennis te halen.

Ik denk dat ik wel naar zo'n bijeenkomst ga.. lijkt me wel nuttig al weet ik niet of ik uberhaut wel borstvoeding kan geven.

ik heb mn eerste dochter bv gegeven. heb geen cursus ofzo gevolgd want ik ging bevallen in het kraamhotel. daar zouden ze me 24/7 kunnen helpen met de bv dacht ik.
en dat was ook zo! toen ik was bevallen lag nathalia een uur later aan mn borst te drinken. ze hapte gelijk goed. snachts wilde ze hem niet goed pakken dus ik drukte op t knopje en de zuster kwam me helpen.
ik ben daar 5 dagen geweest en heb in die 5 dagen alles geleerd wat ik moest weten.

zou ik niet naar het kraamhotel zijn gegaan had ik denk ik wel een cursus gedaan.
zodat ik zou weten hoe ik het beste kan liggen/zitten, hoe ik die kleine t beste kan aanleggen, waar ik op zou moeten letten enz enz.
t zou ook meer voor mijn gerust zijn denk ik.
nu had ik een zuster om me heen, maar wat nou als ik thuis had geweest en ze had niet gehapt? ik denk dat ik helemaal in paniek had geschoten!
snachts heb je natuurlijk niemand om je heen dus dan is het wel heel fijn om goed voorbereid te zijn.

kijk even bij je zorgverzekeraar of het niet vergoed wordt (bij mij nl wel)

ik ga het nu niet doen omdat ik geen bv ga geven.

liefs, do

Ik ben naar een voorlichting van 1 middag veweest, die kostte toen (bijna 4 jaar geleden 25 euro volgens mij. Was voor klanten van het kraamzorgbureau waar ik me had ingeschreven)
Trouwens wat ik nu heb gedaan, als opfrisser, is het boek "borstvoeding" lezen van Stefan Kleintjes. Mezelf met sinterklaas cadeau gedaan en nu al wat in gelezen. Prettig boek.

Ik heb mezelf ook in geschreven voor een cursus borstvoeding geven.
Ik krijg de cursus aangeboden vanuit het kraambureau.
Het lijkt me wel nuttig. Het is voor mij de eerste zwangerschap, dus alles wat ik kan leren, is meegenomen!

@Do ik ga ook in een kraamhotel bevallen. In ieder geval dat is wel de bedoeling. Denk dat ik toch maar wel zo een cursus erbij doe. Voor het geval ik niet in het kraamhotel terrecht kom ;). @ mama van Finn, zo een boek zou dus ook echt een aanrader zijn? Dan schaf ik me die ook aan :) thanks voor de tips..@MamaCH dat vond ik dus ook, alleen wist eerst niet zo goed wat ik er allemaal van moest verwachten. Maar als ik het zo hoor, heb je er zeker wat aan!!

Terug
Bovenaan