Borstvoeding (deels) afbouwen, baby 15 weken

<p>hallo,</p><p>Onze dochter is nu 15 weken. Ik moet over ruim 3 weken weer werken. </p><p>Tot nu toe geef ik nog volledig borstvoeding. Ik ben echter van plan om binnenkort af te bouwen. Ik zie het zelf niet (lange tijd) zitten om op het werk te kolven. Ik geef nu 5 voedingen per dag. Het liefst zou ik zo willen afbouwen dat ik haar bij de eerste en laatste voeding borstvoeding geef en de overige voeding flesvoeding. </p><p>Ik ben wel benieuwd naar ervaringen en tips van anderen hierin</p>

ik wilde ook niet kolven op het werk, alleen liep mijn voeding helaas terug tijdens het afbouwen van de voedingen overdag en kon ik dus in de avond en ochtend geen voeding meer geven. (in ieder geval niet voldoende meer)
Je kan de voedingen overdag afbouwen.., ongeveer 5 dagen per voeding afbouwen, dat vond ik goed te doen.
Succes. Ik hoop dat het lukt!

Hoi ik heb dit gedaan! Ik begin volgende week weer. Gaf ook volledig en geef nu avond en 2x in de nacht. (Of 1x nacht en 1x ochtend, is maar net hoe je het bekijkt haha). Ik heb er ongeveer 2 weken over gedaan. Ik heb in het begin 2 dagen 1 voeding overgeslagen. Na 2 dagen weer een voeding overgeslagen (niet 2 achter elkaar). Als ik merkte dat mijn borsten echt te erg op spanning stonden dan kolfde ik er 10 cc uit. Dus ik liet ze wel nog op een bepaalde spanning staan maar niet dat het pijn deed. Ik had soms namelijk echt een steen zitten leek wel, anders krijg je ontstekingen. Dit ging heel goed. Na een week stopte ik gelijdelijk aan gewoon met de voedingen overdag en mijn borsten pakken dit gewoon netjes op. Je merkt ook dat je baby snachts niet zo veel melk nodig hebben. Ik geef haar op mijn zij, en tijdens het drinken valt ze alweer weg en heeft dan echt een borst leeg gedronken. 
Ik vind dit ideaal en hou dit gewoon vast zolang dit lukt! 

Bedankt voor jullie reacties, goed om te lezen. 
Accepteerde hij/zij bij jullie direct de kunstvoeding? En nog last van de darmen ofzo gehad?

Terug
Bovenaan