Borstvoeding die niet voldoende is voor ons meisje en nu???

Hoi allemaal,

Zoals het daar al staat is mijn borstvoeding niet voldoende voor onze kleine meid!!1 Gevolg een erg huilerig kindje die ook nog eens last van krampjes heeft en dus niet tevreden is met de bordtvoeding!! Je wordt er zelf heel onzeker van en heb ook al veel traantjes gelaten, je wilt het beste voor je kindje maar soms heb je het niet in de hand!!! Vandaag heb ik uit pure ellende de hebamme(verloskundige) gebeld in het ziekenhuis hier en die zei dat ik zo af en toe 1flesvoeding moest geven speciale voeding die bijna gelijk is aan borstvoeding, dan kreeg ik ook meer rust aldus die hebamme en het kindje ook!!!!
Nu slaapt ze nog steeds weet niet wat me overkomt, maar helpt dus wel!!!
Hebben jullie nog tips!! Heb wel net afgekolfd, want had strakke borsten!!!
Alvast bedankt!!!

Liefs Sandy

Hoi Sandy,

Balen zeg! Je wilt toch het liefste een tevreden snoetje zien hé? Vaak aanleggen en of tussendoor kolven om de productie te boosten is volgens mij het enige dat je kan doen.
Ik kan me herinneren dat je in het begin ook fv heb bijgegeven? Hoe heb je dat toen gedaan?

nog een tip trouwens, ik heb gezien dat www.borstvoedingsfrum.nl echt een kei goede plek is voor info en motivatie mbt bv, misschien kan je daar je licht eens opsteken?

He sandy,

Ik had vorige week toevallig een gesprek met mijn schoonzus die hetzelfde probleem heeft gehad, met alle drie haar zoons (inmiddels 8, 6 en 3,5)

Zij gaf na de borstvoeding direct een flesje, zodat ze zelf konden bepalen hoeveel extra ze nog nodig hadden, na een aantal weken hadden ze dat niet meer nodig en kregen ze alleen nog borstvoeding, alle drie bijna een jaar, dus de moeite waard om het zo te proberen he...?

Heel veel succes en

Liefs Yvonne

Hoi Sandy!
Proficiat met je dochter!!
Ik ken je nog van het zwanger-worden-forum.
Wanneer ben je bevallen?
Is het een beetje mee gevallen (voor zover dat kan natuurlijk)
Hoe heet je dochter?
Wat vervelend dat je niet genoeg hebt zeg!
Als je om de 2 uur aanlegt of tussendoor extra kolft zeggen ze dat je bv zich daar op aan past. Ik had de eerste 5 dagen helemaal geen voeding (Teun is 6 weken te vroeg geboren) en ik had toen een neusspray gekregen om het toeschietreflex op te wekken.
Ik weet niet of dat kan als je wel bv hebt. Ik zou je berichtje nog even onder ' voeding' posten daar leest iemand mee van de borstvoeding natuurlijk misschien heeft zij nog tips. Ik hoop dat het snel goedkomt!!
Geniet van je dochtertje hè!!
Groetjes Mikkie

Hoi,

Hier nog een aanvulling.... Je hebt van sonatura thee sterremix die ook de productie opschoefd. Ging bij mij binnen 1 dag al werken, ook smaakt de bv voor de kleine lekker zoet. Zelf vind ik de thee ook nog eens erg lekker, dus misschien een tip...

grt suuz mv Joshua 8-2-07

Hoi Sandy,

Bij mij liep de bv sterk terug omdat ik oververmoeid raakte om dat mijn dochter ook iedere 1,5 uur wilde drinken en dan nog niet genoeg had. Ik weet niet of jij daar ook last van hebt, maar anders zou je kunnen proberen om bij de avondvoeding een flesje te geven als ze daar lang op slaapt zodat je zelf uit kunt rusten. Als jij meer slaap krijgt, maak je ook meer voeding aan. Volgens mij wordt wel geadviseerd om de nachtvoeding zelf te geven, omdat je dan hormonen aanmaakt die de bv-aanmaak stimuleren.

En zou het kunnen dat je kindje niet gewoon grote zuigbehoefte heeft en daarom vaak wil drinken? En dat het dan krampjes heeft omdat ze teveel binnenkrijgt? Dat was bij een collega van mij het geval. Die gaf toen een speentje en voedde vanaf toen om de 3 uur en toen was bij haar het probleem opgelost.

Succes!

Eveline

Hoi lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties!!! Kan er echt wat mee, hoop dat het snel beter wordt, maar moet zeggen dat het vandaag redelijk is gegaan, ze kwam nu om de 3uur en vanaf vanmiddag om de 4 uur!!!
Ga gewoon door we zullen zien hoelang het duurt!!! De krampjes zijn er nog steeds maar daar krijgs ze speciaalsupstensie voor en heb ook nog windzalf dat je om het naveltje doet wordt wat warm en dan wordt het wat rustiger!!!

Voor Mikkie,
Ja ken je ook nog van het zwanger worden forum!!!
Hoe oud is jouw kindje je was toch al eerder zwanger??
Ons dochtertje is op 2 maart geboren en ze heet Jessica!!
Het was een heftige bevalling en de vacuumpomp moest er ook nog aan de pas komen dus auw auw!!!
Maar goed als je dan zo'n kleintje op je borst krijgt ben je dat snel weer vergeten moet ik zeggen!!!
Hoop dat het nu wat beter gaat met borstvoeding, ze is ook 2.5 week te vroeg geboren dat kan ook meespelen!!!

Nou succes allemaal!!!
Liefs Sandy

Hai Sandy

Wat vervelend zeg!
Wij hebben ook weken lang zitten klooien met elke 2 uur voeden omdat we dachten dat hij huilde van de honger. Bleek hij een liesbreuk te hebben waar hij ongeveer 2 uur na de voeding last van krijgt omdat dan zijn darmen meer gaan werken...
Zelfs het consultatiebureau vond hem 'hongerig'. Niet dus! Ik weet niet of dat bij jou zo is, natuurlijk. Hoe is de groei? Is die goed? dan hoeft er niets met je borstvoeding te zijn, toch? En ze zeiden bij mij dat kleintjes vaak de eerste weken willen 'inhalen'. :Loek is nu ook wat rustiger en regelmatiger nu hij meer dan 4 kilo is.

In ieder geval veel succes!
En leuk om je hier tegen te komen. Hopelijk ook met goed nieuws.

Rosanne

Terug
Bovenaan