borstvoeding dilemma.....

Even een vraagje/ dilemma:
a.s. zaterdag gaan we uit eten met de familie van mijn vriend, de kleine gaat mee, alleen ik geef borstvoeding.. Ik zie mezelf niet in een restaurant zitten voeden met de gehele schoonfamilie erbij... En om nou tijdens het eten een half uur ergens anders te gaan zitten om te voeden zie ik ook niet zitten. Om die reden hebben we gisteren voor het eerst een flesje gegeven, om te proberen, zodat we dat eventueel kunnen doen als we weg zijn. Maar misschien hebben jullie tips om toch borstvoeding te geven? Hoe doen jullie dit in het openbaar??

Een vriendin adviseerde om een geotek shawl te gebruiken. Dan hebben mensen t niet door. In de praktijk heb ik alleen gevoed in t park en de vogels vonden dat niet erg..... Geen idee hoe dat in de stad moet gebeuren. Pashokje h en m? Dan is hij uitgedroogd als we aan de beurt zijn haha.

Hoi, ik kom even van het maart forum binnenvallen. Heb je één kolf? Dan zou ik thuis kolven en daar geven. Ik geef wel voeding in het openbaar, maar ben nog niet in één restaurant geweest met de kleine. Dan zal ik er ook nog even over nadenken :)

Maar mijn vriend heeft ook gewoon één flesvoeding gegeven als ik weg was en kolven even niet lukte. Je borsten redden het wel om een voeding een keer over te slaan. Kans op lekken wordt wel groter. Ik had zelf vooral 's nachts last. De middag erna liep alles weer normaal.

Ik voed op verzoek, dus ook in restaurants etc., als ze honger heeft heeft ze honger..

Ik zou eerst even kijken welke bovenkleding het beste werkt, ik heb meestal laagjes aan; één laag omhoog, andere naar beneden zodat je zo min mogelijk bloot bent. Goede voedingsbh is ook een aanrader overigens! Voed je kleine anders eens zittend voor een spiegel, kan je zien hoeveel je 'ziet'.
En inderdaad, een sjawl of hydrofieldoek, gebruik ik ook vaak, is ook rustiger voor de kleine.

En als je je er ècht onprettig bij voelt, voorraadje bij elkaar kolfen en met flesje melk op pad, als jij je niet comfortabel voelt zal je kleine (vaak) minder goed drinken. Eén avondje een voeding overslaan/verlaten kunnen je borsten meestal wel aan, ik zou wel extra zoogcompressen meenemen, voor het geval dat..

Succes!
Evje

Hee meiden,
bedankt voor jullie antwoorden!! We hebben nu toch besloten helemaal niet te gaan, hihi. We merken dat de kleine snel overprikkeld raakt en veel rust nodig heeft. Logisch, hij is pas 2,5 week oud. Dit gaan we dus geven en we blijven dus lekker thuis.

Terug
Bovenaan