borstvoeding dochtertje 14 weken drinkt weinig

mijn dochtertje nu 14 weken komt de laatste 4 weken 70 gram aan per week, veel te weinig dus. hoe kan ik er voor zorgen dat ze beter aankomt.
op het kv krijgt ze afgekolfde melk en dan drinkt ze daar op een goede dag 250 cc, maar dar is toch veel te weinig toch.,het lijkt ook dat ik aan het eind van de dag veel minder bv heb dan aan het begin is dat normaal?

Hoi Hoi,

Wat vervelend die onzekerheid. Ik denk dat het belangrijkste is  of je aan je kindje kan zien of je kindje genoeg voeding krijgt.

Ik denk  dat je deze vraag eens moet stellen op het borstvoedingsforum.nl HIer zijn heel veel ervaringsdeskundigen die je goed advies kunnen geven.

Groetjes

ik zou me niet teveel zorgen maken, ze komt nog steeds aan dus groeit ze nog goed.
Je hebt nou eenmaal grote en kleine mensen en wist je dat die curves in het groeiboekje zijn gebasseerd op fleskinderen.
Borstkinderen groeien nou eenmaal anders.
Als ze "maar"250 ml drinkt op een dag in het kdv en ze is er tevreden mee dan is dat voor haar genoeg.
En ja de hoeveelheid voeding kan per keer verschillen, de avond voeding bevat vaak minder vocht maar wel meer vet en voeding, zo is het ook zo dat de ochtend voeding juist meer vocht bevat.
Maak je dus niet teveel zorgen en geniet lekker van je meisje
groetjes een mede borstvoedende moeder, Martine  

Wat ze op het kdv te weinig drinkt, haalt ze later op de dag wel bij jouw in hoor.
En het is normaal dat de late middagvoeding wat minder is.

Kijk gewoon goed naar je meisje. Is ze alert, heeft ze 4 tot 6 goed natte luiers per 24 uur? En dat ze eens wat minder aankomen is niet erg hoor.

Als je je nog zorgen maakt bel dan een vrijwilliger van de lll of bvn, die hebben veel ervaring met borstvoeding en het kost nietst. Je kunt ze ook s'avonds en in het weekend bellen.

Terug
Bovenaan