Borstvoeding, doorslapen en rijstebloem

Mijn zoon is bijna een half jaar en sliep door tot hij 4,5 maand was. Opeens werd hij elke nacht wakker, omdat hij honger had. Sinds ruim een maand geef ik hem aan het eind van de avond een fles afgekolfde melk met rijstebloem. Werkt perfect.

Probleem is echter dat het steeds moeilijker wordt om voldoende af te kolven. En op dit moment heb ik bovendien een dipje wat het afkolven betreft en zoek ik naar een andere oplossing. Ik heb inmiddels al weer enkele keren geprobeerd of hij inmiddels wel genoeg heeft aan alleen borstvoeding, maar dat is helaas niet het geval. Ben erg benieuwd hoe anderen dit oplossen. In elk geval ben ik nog niet van plan om deels over te stappen op flesvoeding.

Dat kolven herken ik wel. De ene keer kolfde ik een voor mij doen een  grote fles. Dat was dan 180, maar de andere keer weer heel weinig. Ik heb de neusspray geprobeerd om de toeschietreflex op gang te brengen, bij mij heeft dat niet geholpen, maar je kunt het altijd proberen. Ook je kind veel aanleggen om meer melk te gaan maken kan een idee zijn.

Ik ben vanaf 6 maanden begonnen met groente en fruit als bijvoeding. Misschien dat jouw kindje daar ook aan toe is. Dan hoef je nog niet over te stapen op andere melk. Ik vond het ook heel moeilijk om over te stappen op flesvoeding, maar na 10 maanden wilde het kolven echt niet meer en had toen dus geen keus. Ze kreeg toen alleen op de twee dagen dat ik werkte 1 voeding vervangen door flesvoeding.

Succes

Dank voor je reactie. Mijn zoon krijgt inmiddels al groente en fruit en rijstebloem aan het einde van de avond heeft hij echt rijstbloem nodig om de nacht door te komen. Gisteravond heb ik hem rijstebloem gegeven die was aangelengd met een klein beetje water. Hij at het prutje gelukkig op en daarna heb ik hem direct de borst gegeven en sliep hij de nacht gelukkig door. Hopelijk is dit de oplossing, al heb ik zelf wel wat twijfel of het niet vreselijk zielig is voor het kind om zo'n vies goedje te geven.

Hoi
Waarom wil je niet FV geven ' s avonds door de rijstebloem? Dat lijkt mij toch de simpelste oplossing. Verder krijgt hij BV begrijp ik. Maakt toch niet uit dat je dan 's avonds wel 1 keer FV geeft? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Ik zou niet weten hoe je het anders moet doen.
Succes!

Mijn idee is dat borstvoeding toch het beste is voor je kind en ik wil
mijn kind daarom zo lang borstvoeding geven als hij zelf wil. Bij mijn
dochter heb ik dat ook gedaan en zij hield het na 10 maanden voor
gezien. Niet dat ik overigens iets tegen flesvoeding heb, maar ik zou
het gewoon erg jammer vinden om over te stappen op flesvoeding, terwijl
ik zelf gewoon genoeg voeding produceer.

Terug
Bovenaan