Borstvoeding en afgebroken tandje

<p>Hoii!</p><p>Onze lieve dreumes van 19 maanden krijgt nog 2x per dag borstvoeding. Verder is hij superdruk met lopen en dat gaat met heel veel vallen en opstaan. </p><p>Nu heeft hij een weekje geleden ongeveer een klein hoekje van z'n voortand afgebroken. Hij heeft er zelf geen last van gelukkig. Echter, dat hoekje is vlijmscherp en dat is met de borstvoeding dus echt hels. Ik kijk er niet meer naar uit en zit zelf op m'n tanden te bijten tot het voorbij is. </p><p>Opties die ik heb overwogen...</p><p>- stoppen met bv, maarja dat vind ik een beetje kort door de bocht en 'de makkelijke uitweg' plus, bv zelf loopt gewoon goed.</p><p>- naar de tandarts, risico dat tandarts gaat vijlen en dat mn kindje de rest van z'n leven een trauma heeft voor de tandarts... lijkt me gewoon niet ideaal want hij gaat dat sowieso niet leuk vinden en heel eng (want andere omgeving, andere man, logische zorgen van een dreumes).</p><p>Heeft iemand hier nog een geniale tip? Iets waar ik wellicht nog niet aan heb gedacht?</p><p>Ik ben heel benieuwd ?</p>
 
Ik zou toch gewoon naar de tandarts gaan. Ze hebben gewoon een soort schuurstripjes waar ze met de hand met 1 of 2 veegjes erlangs net het scherpe weg kunnen halen. Hoeft dus helemaal geen trauma te veroorzaken.
 
Thanks!
Dat van de tandarts wist ik niet! Dan ga ik zeker even bellen.
Tepelhoedjes geprobeerd inmiddels.... helaas accepteert hij dat niet ?. Was een mooie oplossing geweest.
 
Terug
Bovenaan