Borstvoeding en alcohol

<p>Hoi. Ik heb een vraag.</p><p>Ik wil 1 gin tonic drinken (20ml gin en 300ml tonic) maar ik geef borstvoeding. Ik heb genoeg voorraad om tot morgen ochtend door te gaan. Is het erg als ik het niet afkolf en morgen gewoon bv geef? Of zit die alcohol toch nog in de bv?</p>
 
Ik zou wel kolven, maar de melk weggooien. Anders heb je kans dat je wakker wordt met een borstontsteking of 'ontplofde' borsten.
Ik dronk regelmatig een drankje in de avond, gaf ik mijn zoontje voorraad en pakte ik het de volgende dag weer verder op. Als ik het goed begrepen heb, zit er geen alcohol in je melk als het niet meer in je bloed zit. Dus een uur of 3 per glas voordat je weer kan voeden.
Geniet ervan! 
 
Je hoeft niet af te kolven om de alcohol te laten verdwijnen uit je melk. Zodra de alcohol uit je bloed is, is die ook uit je melk. Afkolven helpt ook niet om de alcohol sneller te laten verdwijnen. Zoals hierboven al aangegeven wordt kan het voor jezelf wel fijn zijn om te kolven.
Een standaard glas alcohol duurt 2 tot 3 uur voordat dit afgebroken is. Bij meerdere glazen tel je vanaf de eerste slok 2 tot 3 uur per glas.
 
Terug
Bovenaan