borstvoeding en alcohol

Hallo dames,

In mijn zwangerschap heb ik eigenlijk geen druppel alcohol gedronken. Nu geef ik de eerste 6 maanden borstvoeding en af en toe drink ik 's avonds na de laatste voeding om een uur of half 9 een glaasje wijn. Kan dit kwaad volgens jullie?? Volgens mij is het de volgende dag allang weer uit mijn bloed maar nu las ik pas dat je ook bij borstvoeding helemaal geen wijn mag drinken.

Groetjes,
 
Hoi,
Dat kan echt geen kwaad hoor. Een glas alcohol heeft ongeveer 4 1/2 uur nodig om uit je systeem te gaan. Dus als je 's nachts niet meer voedt lijkt me dat geen enkel probleem. Geniet er lekker van zou ik zeggen.
Gek, maar sinds ik zwanger ben geweest en dus ook ben bevallen kan ik helemaal niet meer tegen alcohol. Een half glas wijn en ik lig voor pampus...
Terwijl het zo lekker is.
Groetjes
 
Hoi,

Ik drink ook gewoon af en toe een glaasje wijn. Ik hou er wel rekening mee dat ik geen twee glazen voor een voeding neem, maar eigenlijk met 1 glas hou ik er niet direct rekening mee.
 
Ik dronk tot voor kort ook best wel eens een glas wijn. Maar ik had ook gelezen dat je geen alcohol mag drinken tijdens de borstvoedingsperiode, omdat dat ook de ontwikkeling zou schaden van je kindje. Ik ben daar zo van geschrokken dat ik niet meer durf te drinken. Of het waar is weet ik niet.
 
1 glas wijn kan geen kwaad, al zullen alle officiele adviezen zijn dat je beter helemaal niet kunt drinken.
Grap is dat men niet precies weet vanaf hoeveel het wel kwaad kan (je mag namelijk geen experimenten uitvoeren, die inhouden dat je een baby'tje alcohol gaat geven).
Als je in Frankrijk in het ziekenhuis ligt om te bevallen krijg je gewoon een beetje wijn bij je warme eten (wijn bij het eten: da's culttur geen drank!): maak je alsjeblieft niet druk om dat ene glaasje en geniet ervan.

Groetjes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan