Borstvoeding en alcohol!

Ik heb een zoon van bijna 7 mnd die sochtends en savonds nog BV krijgt (630-1900 en 2200 uur)
Afgelopen weekend hadden we een feestje waarbij ik lekker wat wijntjes had gedronken (voor het 1st weer es een keertje weg!). (van 2200 tot 200 uur ong 8 wijntjes)
Nu heb ik de voeding van 630 afgekolfd en weggegooid, had al ik vriezer reservemelk opgespaard dus was geen probleem.

's avonds na  de BV  van 1900 ging ie meteen slapen, maar werd rond 2100 wakker, huil huil, wou niet slapen.
Toen om 2200 weer gedronken, weer huilen, had echt verdriet.
Heeft toen maar bij ons geslapen.

Nu mn vraag; weet iemand of dit nog kan komen door de wijntjes die ik de vorige n8 heb gedronken?
Vond het zo toevallig want hij doet het anders nooit.

Ik heb gelezen dat het 3 uur duurt voordat een wijntje uit je bloed/melk is, maar het is toch niet zo dat wanneer je  8 wijntjes drinkt je na 24 uur pas weer BV kan geven?

Ik hoor graag jullie reacties en/of ervaring hiermee.
Ik vond het nl zo zielig voor ons kleine ventje, voelde me meteen schuldig (maar ja ik mag toch ook weer wel es wat hebben he dacht ik zo)
doeg!

Hoi
Ha ha! ACHT wijntjes??? Jeetjemina, dan was je vast straalbezopen?!
Nee, ik denk  niet dat het van de alcohol komt, je zou dan niet zoveel meer in je bloed hebben.
Ik dronk ook wel eens 2 wijntjes, tussen twee bv in, mijn kinderen waren er nooit anders onder.

Hi meid,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens mijn bv periode niet zoveel heb gezopen, hihi.
Ik hoop dat het leuk was.

Ik denk eerlijk gezegd niet echt dat die alcohol nog in je lichaam zat, en was dat wel zo zal ie er denk ik niet echt heel veel last van hebben gehad. Denk ik hoor, pin me er niet op vast.

Maar zou het niet kunnen liggen aan iets waar je hebt gegeten, bijv. ui ergens in of knoflook of iets geks gedronken cola ofzo???

Ik kon deze dingen dus echt niet hebben, ja ik wel maar dan krijste m'n kind alles bij elkaar. Ik ben nu weer zwanger, en kan niet veel ui eten, want dan is m'n buik van streek, gek he?!

Denk maar eens na at je hebt gegeten of gedronken, behalve pfff die wijn, hihi.
Ik denk dat ik na een glas bier of twee echt helemaal op m'n kop zou staan, hihi.
X

Ja het was idd erg gezellig was niet bezopen hoor,  en best wel fit de vlg dag!
Was alvast een voorbereiding op de carnaval hier in het zuiden, dat over een paar weken losbarst.

Ik heb eigelijk nooit problemen gehad met dingen eten zie voor ons ventje klachten gaf bij de BV. Zou ook niet weten wat dat zou kunnen zijn, heb niets bijzonders gegeten.
Maar laten we maar hopen dat het eenmalig was.

Weten jullie toevallig of je een  BV van bv  2200 uur  een paar dagen kan laten vervallen (zaterdag en maandag), en daarna weer oppakken?? (dit ivm de naderende carnaval en dat gekolf die ik dan niet zo zitten)
Op zich gaat de BV nog wel goed hoor en wil het op zich best nog ff volhouden.

doeg!

Volgens mij kan het niet de alcohol geweest zijn. Tenminste de mijne heeft nergens last van als ik een borreltje bij de koffie neem. Maarja dat is niet zoveel. Maar volgens mij is de alcohol zoiezo na 3 uur (misschien bij veel iets langer) afgebroken.

Ik geef zelf in de ochtend en rond het avond eten nog borstvoeding. Ik gaf ook nog een 3de voeding in de nacht. Maar nu is hij al een paar keer tussen 5 en 6 gekomen. Waardoor die verviel. Toen ik een keer om half 4 en om 8 uur borstvoeding gaf. Kreeg ik wel het idee dat hij niet voldoende had om 8 uur en heb dus een flesje erachteraan gegeven. Daarna is het niet meer voorgekomen, dus weet niet of het weer op gang te brengen was.

pff acht wijntjes! Vind ik echt knap. Ik kan dat echt niet meer vroeger kon ik drinken wat ik wilde dronken werd ik niet, maar tegenwoordig hou ik op na 2 wijntjes, want dan voel ik hem al aardig zitten. Ik geloof ook niet dat je kindje er nog last van kan hebben van de drank. Hoewel mijn darmen zijn ook de volgende dag van streek als ik gedronken heb, maar dat is je eigen lichaam en niet je melk. Het lijkt mij ook van niet.

quote: Pop74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-01-2008 15:32:27'));

Ja het was idd erg gezellig was niet bezopen hoor,  en best wel fit de vlg dag!
Was alvast een voorbereiding op de carnaval hier in het zuiden, dat over een paar weken losbarst.

Ik heb eigelijk nooit problemen gehad met dingen eten zie voor ons ventje klachten gaf bij de BV. Zou ook niet weten wat dat zou kunnen zijn, heb niets bijzonders gegeten.
Maar laten we maar hopen dat het eenmalig was.

Weten jullie toevallig of je een  BV van bv  2200 uur  een paar dagen kan laten vervallen (zaterdag en maandag), en daarna weer oppakken?? (dit ivm de naderende carnaval en dat gekolf die ik dan niet zo zitten)
Op zich gaat de BV nog wel goed hoor en wil het op zich best nog ff volhouden.

doeg!

Hoe zie je dat voor je dan? Een paar dagen carnaval vieren en borstvoeding geven? Als ik het zo lees ben je niet van plan het bij 2 wijntjes te laten. Een avond-voeding tijdelijk laten vallen is 1, maar wat doe je dan met de andere voedingen?
Overigens heb ik eens gelezen dat je 3 uur per consumptie moet rekenen, dus wat dat betreft zou het best kunnen dat je kindje toch nog last had van de alcohol.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou niet zoveel drinken bij de borstvoeding. Dan maar een jaartje geen carnaval. Kwestie van prioriteiten misschien?

Heb net even gegoogeld, en kom dan bij alcoholinfo.nl uit.

Dit lijkt mij een betrouwbare site. Het is inderdaad zo dat je lichaam er drie uur PER glas alcohol over doet om het af te breken. Dus bij 8 alcoholische consumpties zit het tot 24 uur erna in de bv.

Dus het kan best zo zijn dat je kindje er nog last van had.

Maar 8 wijntjes, ik zou dan op de vloer liggen.

Tja, ik ben het wel eens met het vorige berichtje. Zon ramp is het toch niet om 1 keer carnaval te vieren zonder alcohol?

Terug
Bovenaan