borstvoeding en anticonceptie

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,
Even een vraagje gebruiken jullie ac en zo ja welke? Ik heb gesprek gehad met huisarts over spiraal met hormonen maar ik denk dat ik nog even wacht tot ik niet meer voed, hoe denken jullie daarover en wat zijn jullie voors en tegens?

Dominique

hallo dominique,
ik geef ook bv (afgekolfd) en ik ga de mirenaspiraal laten zetten. mijn HA zei dat dit best on omdat er heel weinig hormonen in deze spiraal zitten en er zo heel weinig hormonen in de bv zitten. ik ben nog niet ongesteld maar ga hem volgende week laten zetten en dan is mijn dochter 14 weken.

groetjes martine

Hallo Dominique,

Voorlopig gebruiken wij condooms. Iets minder gezellig , maar dan hoef ik me nog ff geen zorgen te maken over de hormonen en de combinatie met de bv enzo.

Groetjes,

Renate

Hoi.
Mijn zoontje is 7,5 week nu en ik geef ook enkel bv, en was al wel op zoek naar anticonceptie. Mijn ha zei dat je idd heel goed voor de mirenaspriraal kon kiezen omdat die hormonen zooo laag waren dat je bv daardoor geen gevaar liep. Ook kon ie het best tussen de 6 en 8 weken na je bevalling geplaatst worden omdat dan de baarmoeder nog wat openstond.
Ik heb hem afgelopen vrijdag laten plaatsen, maar mijn baarmoeder stond al niet meer open dus het plaatsen ging iets moeilijker dan verwacht (moet zelfs een echo laten maken of ie wel echt goed zit..), maar het viel heel erg mee!!
Tot nu toe (maar het is natuurlijk pas 3 dagen) loopt de bv nog als een trein..
Gr. Anne-Marie

Ik gebruik op aanraden van de verloskundige Cerazette (minipil). Deze is speciaal voor borstvoedende moeders ontwikkeld. Ik gebruik het nu voor de 6e week en de borstvoeding gaat nog steeds goed (is zelfs in het begin niet gekelderd). Het enige nadeel (als je het zo wilt noemen) ervan is dat je hem elke dag rond dezelfde tijd moet slikken, omdat er zo weinig hormonen inzitten. Want ookal geef ik alleen borstvoeding; ik ben al wel ongesteld geweest (en dus weer vruchtbaar). En dat na 'slechts' 8 weken.

Groeten,
Chantal (& Mirte 9w3d)

hoi

Ik gebruik nu ook de minipil (cerazette) en dat bevalt prima.
Ik was na 6 weken alweer ongesteld en ik geef ook borstvoeding.
De Mirena-spiraal wil ik laten zetten als de minipil-strips op zijn, nog 2 maanden te gaan. Ik wilde graag eerst de boel weer goed genezen hebben, de bevalling is nu 12 weken geleden.
Minipil en Mirena hebben ongeveer dezelfde hoeveelheid hormonen, aldus mijn huisarts...

Groetjes Happy

Hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties, mijn idee is namelijk dat ook al is het hormoon maar heel weinig ze krijgt het toch binnen maar stel ik me misschien aan...
Ik hoor ook van alle kanten dat het geen kwaad kan maar toch....
Ik denk dat ik wacht tot ik geen bv meer geef...
Ik ben trouwens nog tseeds niet ongesteld, bij de oudste duurde het ook  7 maanden...
verlang er ook eerloijk gezegd niet naar  de red-devil

Terug
Bovenaan