borstvoeding en anticonceptie

Hallo allemaal,

Onze zoon Stijn is vandaag 5 weken oud en nu er iets van ritme in begint te komen en de bevalling weer even is geleden, begint het natuurlijk weer te kriebelen op sexueel gebied. IK geef nu borstvoeding en ben van plan dat ook nog even vol te houden. Maar wat zin dan de opties wat betreft anticonceptie. Ik heb begrepen dat de pil nog niet mag, behalve een hele lichte pil ( iemand ervaring mee??) Condooms vinden we echt helemaal niets, dus wat dan.

Ik hoop echt dat iemand tips heeft want we hebben er echt wel weer zin in en hoe lief we Stijn ook vinden en we willen ook echt wel nog een kindje: nu nog even niet!

Groetne Carina

als je naar de dokter gaat voor je 6 weken controle leg zij je van alles uit over de opties
Ik  ben vorige week geweest en ben met de mini pil begonnen die mag je als enige pil gebruiken bij borstvoeding.succes groetjes wendy

Hoi, ik weet dat je het mirena spiraaltje kan gebruiken tijdens de borstvoedingsperiode. Maar dat vind ik eigenlijk niets, dan ben je wer zo afhankelijk van je arts als je weer wilt gaan 'proberen'. En al 2 vriendinnen van mij voelde het 'zitten'. Je krijgt (en de baby dus ook) wel minder hormonen binnen met het spiraaltje dan met die lichte pil. Ik ben ook nog aan het twijfelen wat we gaan gebruiken (heb ook inderdaad iets tegen die 'rubbere vrienden'.
Groetjes Anne.

Terug
Bovenaan