Borstvoeding en bijvoeding

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 6,5 maand en ik ben nu bezig met het geven van bijvoeding. Ze kreeg 4xdaags  BV 0m 8-12-16-20 uur. Nu geef ik haar rond 11uur fruit en geef ik haar om 16.30 uur groente. Deze groentehap gaat een BV vervangen.
Nu vraag ik me af of ze dan niet te weinig vocht binnen krijgt. Ze drinkt dan eigenlijk maar drie keer per dag.
Linde slaapt ook nog veel dus is het ook wel een beetje lastig om tussen de voedingen door iets te geven. Na iedere voeding slaapt ze zeker 1.5 uur.

Hoe doen jullie dit? En wat mag ze eventueel tussendoor drinken?

Groetjes Joy

Hoi,   ik heb eigenlijk nooit een  bv laten vervallen voor een groente/fruithap. Volgens mij is het de bedoeling dat wanneer ze nog zo jong zijn het ook echt BIJvoeding is. Er zit natuurlijk vocht in groente en fruit maar je kunt toch ook proberen of ze nog wat kunstvoeding (of  bv natuurlijk maar ik weet niet of je die juist wil laten vallen)  na de hap  wil drinken?

gr. Anne

Hoi. Ik geef ook nog bv en ben ondertussen ook begonnen met groente en fruit maar hij krijgt het er gewoon bij. De groentehap word steeds meer maar als hij daarna nog wil drinken dan kan dat gewoon. Je moet dat dan gewoon als toetje zien..
Gr. Anne-Marie

Hoi,

misschien kan je via  www.borstvoedingsforum.nl  de info krijgen die je nodig hebt. Als het goed is hebben zij ook een speciaal bijvoedingsforum, maar daar wijzen ze je vanzelf wel naar door.

groetjes Nika

Hallo Joy,

Ik ben moeder van Mike 3 jaar en Brian van ook 6.5 mnd. Allereerst een puntje dat vanaf 4 maanden mag je bijvoeding geven en vanaf 6 maanden hebben de kindjes iets extra's nodig naast de borst- of flesvoeding. Zoals je zelf zei geef je 's ochtends fruit en 's middags groentehap. Ik heb op het CB de info gekregen dat bij +/- 6 mnd ze +/-  800 cc melkproducten (incl bijv yoghurt oid)  per dag nodig hebben. Nu snap ik dat met borstvoeding dat niet te controleren is maar als jouw kindje voldaan is en niet terug geeft lijkt me dat een goede graadmeter.
Toen Brian zes maanden was is hij terug gegaan naar 3 voedingen omdat hij zijn 4e fles geheel liet staan of een groot gedeelte weer uitspuugde Hij zat gewoon nokkie vol. Nu is z'n dag alsvolgt:

08.00 uur 210 cc papfles
09.30 uur fruithap
13.00 uur 210 cc melkfles
15.00 uur liga  / rijstewafel / soepstengel
17.00 uur  Hij eet  met de pot mee (staafmixer is ideaal!) eten wij iets bijzonders  dan     heb ik zo een aardappel geschild handje boontjes oid en hij zit er toch gezellig bij aan tafel
19.30 uur 210 cc melkfles

Kort samengevat ik denk dat je zelf perfect aanvoelt wat je kindje nodig heb en als het aan verandering toe is .Tip: een kindje heeft gemiddeld 3 dagen nodig om een verandering te "plaatsen".

Succes,
Achnita

Terug
Bovenaan