borstvoeding en bijvoeding

ik geef nog borstvoeding chloë is nu 7 maanden ze krijgt ook bijvoeding ze eet eigenlijk alles wat ik haar geef maar hoe passen jullie dat in want ik voed nog op verzoek dus ze eet iedere dag anders snacht komt ze ook meestal nog wel een keer of 1 a 2 nu krijgt ze dus iedere dag op andere tijden bijvoeding is dat erg
 
Dat klinkt prima hoor! Het vaste voedsel dat je dochtertje krijgt naast borstvoeding is zeker het eerste jaar echt nog bijvoeding. Moedermelk blijft nog een tijd haar hoofdmaaltijd, ze heeft jouw melk nodig om van te groeien. Naarmate ze ouder wordt, zul je merken dat haar dagelijkse ritme zich geleidelijk aan steeds meer zal voegen naar jullie dagelijkse ritme. Maar dat duurt vast nog even, zeker omdat ze nog wel eens overdag zal slapen en het 's middags misschien niet altijd zo lang volhoudt. Je kunt dus gerust op verzoek blijven voeden, ook de bijvoeding.
 
Bij ons kregen we het advies om je kindje vanaf 6 maanden deel te laten nemen aan ons ritme(niet in 1dag natuurlijk) ik geef ook nog bv ze is nu 8.5 maand. Ik deed de bijvoeding op een vaste prik en de bv verandert daar zo in mee op een gegeven moment. Toen ze 7.5 maanden was merkte ik gewoon dat ze structuur nodig had, ze kwam steeds vaker snachts en ik ging er aan onderdoor. Kijk wat jou het beste uitkomt. Je kindje heeft op een gegeven moment wel meer structuur nodig kijk gewoon goed na je kindje en na jezelf. Onze dochter heeft nu dit schema.

7:00 bv en daarna een boterham
10:00 fruit
12:00 bv
15:00 tussendoortje met thee
17:30 warme maaltijd
19:30 bv met fijne granen
 
Terug
Bovenaan