borstvoeding en doorslapen?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is  op 1 week na 4 maanden  en ik geef nog steeds borstvoeding. Ik geef 5 voedingen op een dag (om de 4 uur,  maar  nog zonder vaste regelmaat, alleen de voeding van 23 uur staat vast). Meestal is zijn voeding daarvoor tussen 17.00 en 18.00 uur en slaapt  hij echt tot 23.00 uur  en moeten we hem wakker maken.

Nu wordt hij in de ochtend meestal tussen 4.30 en 5.30 ergens een keer wakker met vreselijke honger. We hebben al geprobeerd (als ik moet werken tenminste) om dit te "rekken" tot een uur of 6, dan moet ik opstaan. Soms lukt dit, maar vaak ook niet.
Nu is mijn vraag of ik misschien toch in de avond nog een voeding (bijv. rond 20.00 uur) erbij zou moeten doen om hem langer te laten slapen??

Hij is verder wel tevreden, slaapt goed, drinkt goed en komt redelijk goed aan (ik heb  gehoord dat "borstkinderen" in de 3e en 4e maand minder goed aankomen en dat is nu ook zo, terwijl ie voorheen goed aankwam.  Iemand ervaring mee??

Wie o wie weet "het antwoord" of heeft er ervaring/ tips etc.

Groetjes Marieke

Tja, waarom probeer je het niet gewoon een paar avonden? Dan merk je vanzelf of het verschil maakt. Ik heb wel eens gehoord van iemand die 's avonds inderdaad op haar  verzoek haar kindje liet clusteren (dus tussen 18 uur en 22 uur vaak aanleggen) en dat het werkte.

hier werd inderdaad geclusterd van maand 3 tot maand 5 (van 1930 tot 2230 aan de borst) maar dan sliep ie ook tot sochtends 0600. je kunt kijken of je die 2300 voeding een half uurtje later kunt geven, om tekijken of dat zijn slaapritme beter past...hier was niet altijd raak de hele nacht, soms toch echt wakker, maar voordeel vind ik nog steeds, dat het even aanleggen is, zelf dommelen, klaar en allebei weer liggen en verder slapen...

Hai,
Omdat mijn zoontje ook niet wilde doorslapen, ben ik begonnen met de laatste voeding (23.00 uur) te kolven. Zo kan hij een fles krijgen, waar ik dan nutrix doorheen meng.Op deze pap fles redt hij het meestal wel om de nacht door te slapen.
Misschien voor jou ook een idee? Succes!

hoi!

ik heb toen sarah 4 maanden was de late voeding laten vervallen, omdat sommige baby's uit hun ritme zijn als ze uit hun diepe slaap gehaald worden. Ik heb toen de laatste voeding gegeven om 20.30 u   en toen sliep ze lekker door en werd ze om 07.00 uur wakker!. Baby's mogen max. 10 zonder voeding als ze onder de 6 maanden zijn, dus ze zou mogen slapen tot 06.30 uur!
Ik moet wel zeggen dat met 4 maanden er vaak wel een dip zit in de bv.kijk maar eens op  de site van borstvoeding.nl  Sarah heeft een hele poos doorgeslapen, en daarna een poos niet, toen kwam ze 1-3 x per nacht. Doorzetten is dan het enigste wat helpt! Ik heb ook wel eens een fles afgekolfde melk met rijstebloem gegeven, maar dat luste sarah echt niet, het lost trouwens ook niet goed op... van mijn oma kreeg ik de tip om een halve liga (voor  4 maanden)  te geven, aangelengd met wat water voor de laatste voeding,misschien een idee? 't Is denk ik vooral een kwestie van uitproberen!!

succes ermee, ik hoop dat je kindje snel doorslaapt!

groetjes van Liset

Terug
Bovenaan