Borstvoeding en doorslapen?

Hallo allemaal,

Even een vraag aan borstvoedingsmama's.
Ons meiske van vier weken krijgt volledig borstvoeding en groeit daar goed op. Ze drinkt gemiddeld 8 voedingen en komt 's nachts twee keer. Ik weet dat dit bij borstvoedingskinderen vaak zo is en heb er zolang ik verlof heb ook geen problemen mee, maar ben wel erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
Was zit bij jullie ook zo? Wanneer ging jullie kindje naar wat minder voedingen?

Groetjes, Pietje

Hoi hoi,

Mijn dochtertje is nu bijna 11 weken oud en ging ongeveer vanaf vier weken naar één voeding per nacht. En ongeveer twee weken later sliep ze al van 22.00 - 6.00 uur. Dus dat is vrij snel gegaan. Ik zette telkens de wekker na 22.00 uur op 6.00 uur en op een gegeven moment ging die wekker om 6.00 uur! Opeens was dat zo.

Ik heb goede hoop voor je. Zet gewoon de wekker na 8.00 uur en op een gegeven moment gaat je kindje hopelijk doorslapen. Ik moet haar nu zelfs wakker maken om 6.00 uur!

Groetjes, Emmy

Hallo,

Senne meldde zich gelijk na de geboorte maar 1 keer op een nacht. Ze kreeg om 23 uur de laatste voeding, meldde zich om 4 uur en dan weer om 7. Ze heeft één keer, ik geloof de vierde nacht, doorgeslapen, maar daarna meldde ze zich weer mooi elke nacht. Ik ben na een tijdje gaan proberen wat ze deed als ze de laatste voeding eerder of later krijgt.

Wat ik heb gemerkt is dat als ik de laatste voeding verlaat, ze zich telkens toch meldt om 4 uur, MAAR als ik haar eerder op de avond voed, slaapt ze wel een langere periode. Nu krijgt ze de laatste avondvoeding  rond 9  uur en dan slaapt ze door tot tussen 3 en 4. Het maakt voor de nacht nog geen verschil, maar ze oefent alvast met langer slapen en als wij willen, kunnen we ook eerder naar bed en dus ietsje langer slapen. Ik hoop dat ze straks de nacht steeds langer maakt..

Succes ermee!
Groetjes.
Dionne (mama van Senne 27-2)

Hai

Ik geef ook borstvoeding maar al vanaf dag 1 kwam ze 1 keer op een nacht.
De 2e week sliep ze van 20.00 tot 03.00, en dat heb ik verschoven.
half 23 de laaste voeding en dan komt ze weer om half 7 echt iedeaal.

Bij mijn zoontje was het anders en die kwam ook meerdere keren per nacht.
ook voedde ik hem op vraag!!
Nu geef ik voeding op tijd en dat werkt bij mij het beste!!!   Regelmaat.
Ze groeit hartstikke goed en zo weet ik ook dat  ze geen honger heeft  wanneer ze huild

groetjes sabina enb ceylin 5weken.

Hoi Pietje,

Yanick is nu 6 weken, maar eigenlijk even oud als jouw meisje want we waren op dezelfde dag uitgerekend :). Hij krijgt ook volledige borstvoeding. De eerste 3 weken kwam hij 's nachts 2 keer. Nu 1 keer per nacht, tussen 1 uur en 4 uur. Dat ik er nog maar 1 keer uit hoef is erg fijn, wat minder fijn is is dat ik soms wel 2 uur of langer met hem bezig ben. Hij heeft veel pauzes nodig tijdens het drinken (overdag ook, maar dan is het minder erg) en is vaak klaarwakker tijdens de voeding. Maar ik hoef gelukkig nog lang niet te werken, dus ik vind het niet zo erg.

Hopelijk slapen onze kleintjes snel door!

Hoi hoi,
Floor is nu 8 weken en slaapt sinds 3 nachten door! JOEPIE!!!
Het kan natuurlijk zomaar dat ze vannacht weer een voeding wil, maar die drie nachten hebben we in ieder geval 'binnen'.
Tot vorige week vroeg ze geregeld om 2 voedingen 's nachts, maar meestal hoefde ik er maar 1x uit. Het is bij bv inderdaad een beetje moeilijker te regelen, maar ik geniet er elke keer toch weer van. Succes!
groetjes van Ruth

Hoi,hoi,
Kaan komt vanaf dag 1 elke nacht rond half 4 . Afgelopen week heeft hij 2 nachten doorgeslapen van 23.00 tot 6 uur. Het begin is er, en eerlijk gezegt vind ik het ook niet erg om hem s'nachts aan te leggen. Ik ben overdag niet vermoeider hierdoor.
Het lijkt wel alsof ik met minder slaap net zoveel energie heb als voordat ik Kaan kreeg en nog gewoon uit ko slapen.
Groetjes Guusje

Terug
Bovenaan