Borstvoeding en doorslapen?

Hallo allemaal,

Even een vraag aan borstvoedingsmama's.
Ons meiske van vier weken krijgt volledig borstvoeding en groeit daar goed op. Ze drinkt gemiddeld 8 voedingen en komt 's nachts twee keer. Ik weet dat dit bij borstvoedingskinderen vaak zo is en heb er zolang ik verlof heb ook geen problemen mee, maar ben wel erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
Was zit bij jullie ook zo? Wanneer ging jullie kindje naar wat minder voedingen?

Groetjes, Pietje

Hoi,
Mijn zoontje van 8 weken zit nu op 7 voedingen, hij krijgt nog 1 nachtvoeding. Hij slaapt 's nachts van 21 uur tot ongeveer 4 uur en dan tot 7 uur. Een enkele keer slaapt hij de hele nacht door tot half 7.
Kortom, 8 voedingen is heel normaal als ze nog zo klein zijn.
Fijn dat ze zo goed groeit!

groet van Else

Hallo

Zwaar he, 2 nachtvoedingen?!!! Wij hebben het ook gehad, zeker tot 6 weken en soms nog. Mijn zoon is nu 8 weken en meestal is er nog een nachtvoeding. Maar gisteren waren we op bezoek en was hij op de terugweg wakker geworden. Dan haalt hij de voeding van 23.00 uur niet. 22.00 uur dus gevoed, maar dan wel weer om 1.30 en 5.15 uur.... Was toch wel lekker, maar 1 nachtvoeding!
Wij denken er over om 's avonds de laatste voeding naar een flesje te gaan. De gebroken nachten beginnen op te breken en op flesjes schijnen ze langer te slapen.
Maar aan de andere kant.... da's wel al een stukje afscheid nemen. Hmmmm, nog even over denken!

Groetjes,
Rosanne, mama van Loek

Hoi Pietje,

Als ik dit zo lees behoor ik tot de gelukkige die van begin af aan maar 1 nachtvoeding geeft. Linde krijgt de laatste voeding om 22.30 uur en komt dan meestal om 3.00 uur weer en daarna 6.30 uur. Van de week was het zelf een keer 4.15 uur.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat Linde al 4522 gram was bij de geboorte dus dat is al een flinke baby. Ze krijgt nu 5 voedingen overdag en 1 's nachts.

succes en groetjes   anja en linde

Ik wilde even zeggen dat Christian normaal BV uit de fles krijgt en nu ik aan het afbouwen (met kolven)  ben in de avond FV krijgt. Hij slaapt absoluut niet langer!!
Ik denk dat het verschil zit dat kleintje 's avonds waarschijnlijk minder uit de borst drinken dan overdag, dus dat een flesje gewoon een grotere maaltijd is. Tenminste, ik kolf in de avond altijd beduidend minder dan in de ochtend...
Dames, verder veel succes en hopelijk lekker doorslapen...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Hai

Ik geef ook borstvoeding maar al vanaf dag 1 kwam ze 1 keer op een nacht.
De 2e week sliep ze van 20.00 tot 03.00, en dat heb ik verschoven.
half 23 de laaste voeding en dan komt ze weer om half 7 echt iedeaal.

Bij mijn zoontje was het anders en die kwam ook meerdere keren per nacht.
ook voedde ik hem op vraag!!
Nu geef ik voeding op tijd en dat werkt bij mij het beste!!!   Regelmaat.
Ze groeit hartstikke goed en zo weet ik ook dat  ze geen honger heeft  wanneer ze huild

groetjes sabina enb ceylin 5weken.

Terug
Bovenaan