borstvoeding en doorslapend kind

hallo,
ik zit met een probleempje. Als je borstvoeding geeft en het kind slaapt door, hoe moet ik dan omgaan met mijn borsten? Ze barsten bijna uit elkaar van ellende en ik zit steeds met plasjes melk in mijn kleren. Het doet soms echt pijn. Ik heb vannacht mijn partner om hulp gevraagd, waarop hij antwoordde: ik heb geen trek. Ik moest wel erg lachen, maar hoe los ik dit op? Ik zou nu na 10 weken ook wel eens een keer 's nachts door willen slapen. Zit ik nu in mijn eentje midden in de nacht met mijn melkproductie???

kolfen vind ik geen oplossing, dan kan ik net zo goed mijn meisje wakker maken.

buurmeisje

wat herkenbaar!!
Vera sliep ook door, met als gevolg dat ik idd rond een uur of 4-5 op knappen stond (nat, nat en au au). Ik heb toen een tijdje rond die tijd afgekolfd, maar was er dan een uur mee bezig. Als ik nu rond een uur of 3 wakker wordt, laat ik de ergste druk eraf, gewoon met de hand boven de wasbak (wel zonde van de melk, maar dan kan ik tenminste weer verder slapen). meestal wordt ik dan rond een uur of 5 weer wakker en dan maak ik Vera ook gewoon wakker, nou ja meestal wordt ze al wakker als ik rond die tijd de kamer op kom.
Of ik het goed doe weet ik niet, maar het helpt mij iig wel.

ik wens je veel succes want het is idd geen pretje met 'pamela anderson' borsten en al die natte plekken.

groetjes daan

Hoi,

Het is idd heerlijk als die lieverds doorslapen maar wij zitten met volle borsten midden in de nacht!
Wat ik doe? Ik doe dan een bh om en pak mijn zoogcompressen En ik slaap dan weer verder.
Na 2 nachten merk ik dat je borsten minder melk aan maken en is het weer voorbij.

succes en slaap lekker

groetjes,
Ikky

Hoi

Ik heb dat ook, ik kolf gewoon, en dat dan voor de voorraad in de vriezer. Handig als ze naar het kdv gaat in september!

Ik vind het niet z'on probleem, kost je 10 min per borst!

Groetjes

Mijn kleine sliep ook al heel snel door 's nachts. En 's avonds gaat ze redelijk vroeg slapen, waardoor ze soms nachten haalt van 10 - 12 (!) uur. Afhankelijk van hoe laat ze gegeten heeft, maak ik haar nog wakker rond een uur of 23.00.

Kolven doe ik alleen alleen als de die laatste voeding voor de nacht niet krijgt. Maar dan alleen een klein beetje om de spanning er af te halen, want je weet maar nooit wanneer ze ineens toch honger hebben. Als ze het warm hebben, of gewoon dorst, of een groeispurt hebben willen ze soms ineens weer nachtvoedingen.

En ja, bij mij doet dat ook pijn en ben ik altijd blij als ze ze 's  ochtends weer leeg drinkt, maar ik heb het tot nu toe steeds zo gelaten. Als ik veel pijn heb en er wakker van wordt, loop ik naar de badkamer,  hang ze even boven de wasbak en kolf er met de hand wat uit. Ook weer net genoeg om de spanning er af te halen.

Groetjes, Marisa

Waarom is kolven geen oplossing? Op die manier kan ze lekker rustig doorslapen en ben jij van de pijn in je borsten af. Ik kolf alles omdat borstvoeding bij mij op de normale manier niet lukte en het is echt goed te doen. Waarschijnlijk heb jij genoeg aan een simpele handkolf waarmee je alleen even de druk eraf haalt. Je kan de gekolfde melk invriezen voor als je geen bv meer geeft. Alle moeders die teveel hebben en er last van hebben doen dit volgens mij. Ik zou geen andere oplossing weten.

gr.Ing

Hallo

Ik moet zeggen dat ik de kolf sàvonds ook mee naar boven neem voor het geval dat Stijn eens door zou gaan slapen, tot nu toe komt hij nog een keer rond 4.00uur, en heb ik hem s`nachts nog niet hoeven te gebruiken.
Maar goed moet wel eerlijk zeggen dat ik gemakkelijk kan kolven heb binnen 15minuten een flesje vol met de handkolf.
Veel succes.

Groetjes bg

Hoi hoi,

heb je al eens geprobeerd om haar slapend aan te leggen? of vind je dat ook geen optie? Mijn dochter was ook zo'n enorme slaapster, en die legde ik gewoon soms even aan als ik er last van kreeg. Of als ik uit was geweest. Ze werd dan niet wakker, dronk een borst leeg en sliep gewoon verder. Geweldig om te zien trouwens! En veel makkelijker dan kolven

Op zich zou je productie zich vanzelf moeten aanpassen als je niet kolft of voedt snachts. Gewoon zo min mogelijk eraan zitten, bh aan en handdoekje eronder voor het lekken. En als ze dan een keer wakker zou worden, dan maak je echt wel melk aan hoor! Toen mijn kids wat ouder waren heb ik nooit meer stuwing gehad, en kon mijn zoontje wel eens gewoon een paar dagen overslaan, om vervolgens weer klokkend te drinken. Heel bizar! Naar mate je langer voedt wordt de melk steeds meer op het moment van voeden aangemaakt. Dus als je geen stuwing of vol gevoel hebt, wil niet zeggen dat je niet een hele voeding aan kan maken hoor!

Groetjes

Terug
Bovenaan