Borstvoeding en drinken uit de fles

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik vraag me af of er nog veel moeders zijn die nog steeds borstvoeding geven. Tessa is nu 8 maanden en 3 weken en krijgt nog steeds 3 keer borstvoeding op een dag. Hoe is dat bij jullie en hoe lang willen jullie borstvoeding blijven geven?
Daarnaast hebben wij het probleem dat Tessa niet weet hoe ze uit een fles moet drinken, ook een tuitbeker werkt niet. We zijn nu begonnen met een gewone beker. Heeft iemand nog ervaring hiermee?

Groetjes,
Petra

Hoi,

Mijn dochter krijgt ook nog steeds borstvoeding. Ze is nu ruim 7 maanden oud. En ik weet nog niet hoe lang ik wil doorgaan. We zien het wel. Zolang we het allebei nog leuk vinden denk ik. Ik denk zelf dat ik toch wel tot 1 jaar wil doorgaan, op dit moment moet ik echt nog niet denken aan stoppen, dat wil ik echt nog niet.
Het enige waar ik nu af en toe over zit na te denken is hoe het straks moet als ze 9 maanden is en ik niet meer onder werktijd mag kolven...maar goed, dat zien we dan wel weer.
Ze drinkt nu nog zo'n 6 voedingen per dag, waar van eentje 's nachts.
Gelukkig drinkt Hannah goed uit een fles. Ik werk drie dagen per week, waarvan een dag mijn man thuis is en de andere twee dagen gaat ze naar m'n buurvrouw (gastouder). Ze krijgt dan dus gekolfde bv uit een fles (meestal 2 flessen, soms 3, als ik nog net niet thuis ben als ze wil drinken, van 180 ml).

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Ha,

Ik geef ook nog borstvoeding, maar mijn dochtertje is nog niet zo oud als jullie kindjes: deze week wordt ze een half jaar.
Ze drinkt wel afgekolfde melk uit de fles als ik werk.
Ze krijgt nog 4 x per dag bv.
Ik was tot voor kort stellig van plan om met bv te gaan afbouwen als ze een half jaar zou zijn, maar nu het bijna zover is, ben ik heel hard aan het twijfelen... ik weet het niet meer zo zeker...

Wilmi

Hallo,

Ik vind het ook iedere keer weer heel erg als er een voeding afgaat. In principe wil ik door gaan tot een jaar. We willen dan namelijk weer proberen zwanger te worden.
Omdat ik een thuisblijfmoeder ben, krijgt Tessa eigenlijk altijd uit de borst. Ik denk dat ik bij de volgende ook maar af en toe de fles tussendoor geef, want het is toch wel lastig dat ze niet uit de fles wil drinken.

Petra

Hoihoi,

Ik geef Emma ook nog borstvoeding (6 maanden en 1 week oud), maar omdat ze ook al pap, fruit en groente krijgt, krijgt ze op dit moment nog maar 3 keer bv, deze week ga ik dat weer afbouwen naar 2 voedingen. (Emma krijgt om 20.00 uur de laatste voeding en slaapt dan tot 's ochtends).
Aan de ene kant vind ik dat afbouwen wel jammer, aan de andere kant is het ook wel lekker om wat meer "vrij" te zijn om het maar zo te zeggen.
Bovendien merk ik ook dat de bv terug aan het lopen is, ik moet meer moeite doen om voedingen bij elkaar gekolfd te krijgen.
Bovendien willen we als Emma zo rond de 9 maanden is, ook weer voor een tweede gaan. En vooralsnog ben ik niet ongesteld geworden door de bv. Dus dat moet toch ook weer een keer op gang komen.

Met Emma hebben we ook problemen gehad toen ze bv uit de fles moest gaan drinken omdat ik weer moest gaan werken. Na vanalles geprobeerd te hebben (ik heb alle soorten spenen gehad, anderen de fles laten geven, ik zelf de fles geven, ik wel/niet in de buurt, maar ze bleef maar krijsen) heb ik op een gegeven moment gewoon de fles in haar mond geduwd. Ze bleef krijsen, maar ik hield hem in haar mond, en na 10 minuten krijsen, begon ze opeens te  drinken en sinds toen ging het steeds beter.

Groetjes Hada

Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en krijgt alleen nog voor het naar bed gaan BV. Voor de rest drinkt ze water, volle melk en diksap.
Deze laatste voeding wil ik nog vol blijven houden, het lijkt wel het einde van haar babytijd. En het gaat toch al zo snel.

Terug
Bovenaan