borstvoeding en exzeem

Hallo mama"s ik heb een vraag: mijn doichter van 5 maanden heeft flink wat exzeem (ik ben eerder op deze site geweest) we hebben al het mogelijke geprobeerd, hormonezalfjes, dermatoloog....noem maar op. Echter niets helpt nu krijgt ze met 6 maanden een alergietest, nu vraag ik mij af weet iemand of ze exzeem door mijn voeding kan krijgen van een bepaald soort eten, wie is daar bekend mee? ik wil echt alles proberen dat mijn lieve schatje er maar af komt?
 
Hoi het is goed mogelijk dat zij niet tegen producten kan die jij eet/drinkt. Bv koemelk. Alles wat jij naar binnen werkt krijgt zij ook naar binnen. Ga anders eens praten met een dieetiste, zij kan je vast verder helpen op welke voedingsstoffen je moet letten en waar dat allemaal inzit.
Succes!
 
Mijn dochterje had vroeger ook heel veel last van eczeemnik bv gaf. Ik ben toen bij een chinese arts geweest, dokter Jiang op de Gelderse kade in Amsterdam. Door kruidenbaden en kruidenmengsels in combinatie met een dieet is ze er binnen een half jaar vanaf gekomen terwijl daarvoor niets hielp.
Dieet bestond uit het weglaten van knoflook, chocolade, alcohol, hard gebakken en gefrituurde dingen (koek, patat etc.) en champignons. Zodra ze zelf ging eten moesten we deze produkten ook een jaar lang uit haar voeding weglaten.
Succes ermee. Eczeem is echt iets heel vervelends.
 
Het zou inderdaad kunnen dat bepaalde allergenen uit jouw voeding in de moedermelk terechtkomen en dat je dochtertje daarop reageert. Je zou een diëtiste kunnen raadplegen om een hypoallergeen dieet uit te proberen. Dit moet je wel onder begeleiding doen!

Wat je zelf alvast zou kunnen proberen, is 2-3 weken alle koemelkproducten uit je dieet weglaten. Dit betekent wel etiketten lezen, want veel producten waarvan je het niet direct zou denken bevatten koemelkingrediënten, zoals wei.

Je kan meer informatie vinden op www.babyallergie.nl. Ga in elk geval door met de borstvoeding, want dat is de beste preventie! En niet voor 6 maanden bijvoeden en daarna heel voorzichtig hapjes introduceren.

Je kan je vraag ook stellen op het borstvoedingsforum: http://www.network54.com/Hide/Forum/89719

Succes!
 
Terug
Bovenaan