Borstvoeding en file american?

Hallo dames,

2,5 week geleden ben ik bevallen van mijn eerste kind en ik geef borstvoeding. (voor zover het op gang is want ik vul af en toe aan met kunstvoeding)
Nu ben ik erg gek op file american maar uiteraard heb ik dat tijdens mijn zwangerschap niet gegeten. Ik ging er vanuit dat wat je tijdens je zwangerschap niet mag eten je tijdens het geven van borstvoeding ook niet mag eten. Echter...de lactatiedeskundige die hier vanochtend was zei dat dit een heel ander lichamelijk systeem is en je als je borstvoeding geeft gewoon file mag eten. Ondanks dat zij dit zegt vind ik het toch nog eng om te doen. Wat weten jullie hierover??

gr.Ing

Gefeliciteerd met je kindje!!
Je mag gewoon file american eten. Toen je zwanger was konden de bacterien in het rauwe vlees, de baby aantasten, maar nu kan dat niet meer. Lekker eten dus, doe ik ook!

Hoi Inge!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
Leuk om je nu op dit forum tegen te komen, heb nl veel meegelezen over jullie zwangerschap op het andere forum.
Wat betreft de filet american: lekker van gaan genieten!
Geen probleem bij borstvoeding. Pas alleen op met scherp eten.
Gr. Bloem

gefeliciteerd!

ik heb je verhaal ook redelijk gevolgd op de laatste maanden na dan, oen werd ik nogal afgeleid door een zeker klein mannetje hier in huis...

Maar ik ben blij om je hier tegen te komen. Betekent dus dat alles toch goed is afgelopen of niet?

File americain mag echt, hoor ik ook van iedereen.

Ja, ben je net van dat gedoe af met het letten op eten wat niet mag ivm de gezondheid van je kind....moet je weer gaan letten op het voedsel waar het kindje krampjes van KAN krijgen! haha.
Gelukkig zit filet daar niet bij!

Groetjes, Patricia

Terug
Bovenaan