Borstvoeding en flesvoeding combineren?

Hallo dames,

Mijn baby is nu bijna 8 weken en heeft tot nu toe volledig borstvoeding gehad. Ik ben aan het twijfelen om (als mijn verlof is afgelopen) de laatste voeding te vervangen door hypoallergene flesvoeding. Ik voed altijd wel 2/3 keer s nachts. Nu vind ik dat nog wel te doen maar als ik weer moet werken lijkt me dat heel pittig... ik wil de laatste voeding flesvoeding geven, in de hoop dat hij daar ietsje langer op slaapt (ik weet dat dat geen garantie is!)
Daarbij wil ik die laatste voeding dan wel afkolven om een voorraad te krijgen. Ik heb namelijk na een jaar wel weer behoefte aan een gezellige avond met vriendinnen mét alcohol en op die manier heb ik toch wat voeding op voorraad voor zo’n avondjes. Wat is jullie ervaring/mening hierover? En kun je in 1 keer een fles kunstvoeding introduceren of moet je die eerst mengen met borstvoeding?
Alvast bedankt!

Groetjes, Kim
 
Hoi Kim,

Leert je baby nu ook al uit een fles te drinken? Anders zou ik daar eerst mee starten. Ik ben toen begonnen om in de ochtend een uur na het voeden te kolven en deze gekolfde melk al is het niet zoveel in een flesje te geven. Zo leren ze uit een flesje te drinken met melk dat ze gewend zijn. Mocht dit goed gaan dan zou je over kunnen gaan op kunstvoeding. De ene baby gaat hier makkelijker mee om.dan de andere. ( ik had erg geluk). Je zult het moeten proberen en zo kom je erachter. Mocht je baby het niet willen drinken zou je het kunnen mengen. En telkens iets meer kunst dan moedermelk.

 

Kunstvoeding van Hero smaakt het meest na moedermelk.

Groetjes

 
 
Bedankt voor je reactie Demuis. Hij krijgt al regelmatig flesjes borstvoeding omdat mijn man en moeder het erg leuk vinden om een flesje te geven. Dat gaat prima dus dat zal geen problemen opleveren. Tussen de voedingen door kolven levert zo weinig op, ik heb volgens mij echt nét genoeg melk voor de kleine, daarom is het zo moeilijk om een voorraad te krijgen... 
 
Dat dacht ik ook altijd. In de ochtend is je productie vaak het hoogst, hoe vaker je het doet hoe meer je zult kolven. Dit heeft tijd zijn tijd nodig. Ik weet niet hoe je in de avond uitkomt? Ik kolfde voor het slapen gaan meestal ook nog even. Maar wat fijn dat hij al uit een fles drinkt, scheelt al weer! 
 
Je denkt al snel dat je te weinig hebt, dat gevoel had ik ook altijd. En dan komt er weer eens een regeldag aan en dan is het helemaal naar. Ik ben na 4.5 maand gaan combineren omdat ik een gulzig mannetje had. Dit tot 6 maanden volgehouden. Was er daarna wel klaar mee, vooral het kolven op het werk of als ik een keer weg wou.
 
Hopelijk heb je er wat aan.
 
X
 
Bedankt voor je tip Demuis, toch maar even volhouden met het extra kolven tussen de voedingen door, is toch fijn om war voorraad te hebben!
 
En Happy S, als je bijvoorbeeld naar Forum -> Baby -> Voeding gaat, kun je helemaal onderaan je eigen topic openen. Je moet hier wel voor ingelogd zijn. Succes!
 
Groetjes, Kim
 
Terug
Bovenaan