Borstvoeding en flesvoeding

Hallo dames,

Ik geef borstvoeding. Echter ben ik aan het afbouwen. Onze dochter is nu 5 weken oud en we geven 2 fles voedingen per dag.
Bedoeling is om bij de 12 weken gestopt te zijn met borstvoeding aangezien ik niet wil gaan kolven.
Het lijkt me namelijk zo verschrikkelijk.
Op zich gaan die fles voedingen goed. Echter vanavond was ze tijdens de fles ontroostbaar. Konden niks goed doen totdat ik uiteindelijk de borst heb aangeboden .

Nu ben ik bang als ik ga stoppen dat ik haar niet meer kan troosten en vraag ik mezelf af of ik hier wel goed aan doe.

Heel fijn die hormonen waardoor je onzeker wordt.
Heeft er iemand in dezelfde situatie gezeten en/of tips?
 
Hallo mama,

Ik heb ook afgebouwd met 10 weken, omdat alles niet wou zoals ik wou. Hoe drinkt je meisje de fles, vlot of juist erg langzaam. Ze kan onrustig worden om verschillende redenen, boeren, lucht, kramp. Misschien al een grotere speen op de fles, of zelfs zuig behoefte, dus een speen. En verder lekker knuffelen.
 
Bv geven gaat erg goed. Iets wat ik voor de zwangerschap nooit wou doen en nu toch maar geprobeerd.
Hadden inderdaad al gekeken om te boeren, krampjes en luier. En dat was het allemaal niet.
Ze drinkt bij haar fles voeding hetzelfde als bij haar speen. Heel gulzig en onrustig. Heb nu nog maat 1 speen erop zitten omdat ze pas 5 weken is. Ze verslikt zich heel vaak met bv . Fles voeding wel minder

En speen was ook niet goed op dat moment.
 
Ik heb alleen de 1e maand bv gegeven, toen ook overgegaan op volledig flesvoeding. Merkte in het begin dat ze ook wel wat meer last had van krampjes en onrustig met drinken, totdat ik de flessen van MAM ging gebruiken in combinatie met speentje 0. Misschien een idee? Ik denk dat ze op dat moment gewoon even huidhonger heeft gehad door toch wat ongemak, krampjes. Door de MAM flessen werden de krampjes trouwens ook veeel minder. En de speen is zo gevormd, lijkt heel veel op de borst. Het proberen waard! Succes ?
 
Hey! Je kan het ook combineren!
Dat je je bv afbouwt en alleen s avonds en//of in de nacht nog je borst aanbied!
Misschien vind je dat een fijne gedachte om te doen! ?

Ik wilde ook niet kolven en wilde het dan via de bovenstaande manier doen, maar uiteindelijk ben ik tóch gaan kolven omdat ik het niet wilde laten door het werk. ?
 
Ik ben na 2 weken gestopt met borstvoeding en vond het ook wel lastig dat ik niet meer de borst kon aanbieden als troost. Heb ook even moeten zoeken naar de juiste fles/speen combi aangezien mijn zoontje ook zeer gulzig is en slordig kan drinken. Heb de dr Browns fles met een prematuur speen erop (zoontje nu 11 weken). Gaat hiermee erg goed.
Snap je onzekerheden maar uiteindelijk vindt het zijn weg wel als jullie allemaal er aan gewend zijn. Over een paar weekjes huilt je dochter waarschijnlijk ook minder, dan zijn de krampjes minder en weet je precies hoe je haar kunt troosten zonder borstvoeding. Succes!
 
Mam flesje inderdaad ook geprobeerd maar ze drinkt het beste uit dr. Brown

Verder iedereen bedankt voor de tips en reacties. Ga het proberen :)
 
Hierboven geeft iemand als advies om af te bouwen en alleen 's avonds en 's ochtends borstvoeding te geven. Hou er rekening mee dat (omdat je pas kort borstvoeding geeft) je productie misschien snel wegzakt. Je productie is pas stabiel na ik dacht een maand of negen. Ik zag ook op tegen kolven maar besloot dat ik 1 keer per dag op het werk kolven wel 'acceptabel' vond. Dus ik voedde 's ochtends, (tussen de middag kolven), direct bij thuiskomst en voordat hij naar bed ging. Wie weet het overwegen waard? 
 
Terug
Bovenaan