Borstvoeding en flesvoeding

Hallo lieve mama’s,
Ik geef mijn dochter van 20 weken volledige borstvoeding. Eind augustus ga ik weer 3 dagen in de week werken, maar zie het niet zitten om te kolven op het werk. Ik krijg alle ruimte om te kolven, maar bij mijn eerste dochter, werkte dat gewoon niet. Ik kon mn rust niet vinden en kreeg er maar minimaal wat uit. Met als gevolg een heftige borstontsteking en door alle Corona perikelen toen, werd ik niet gehoord door de huisarts en ben ik uiteindelijk op de spoedeisende hulp terecht gekomen met een groot abces, dat operatief verwijderd moest worden. Mijn dochter was toen 19 weken oud en is van de een op de andere dag moeten overstappen op flesvoeding, dat ging gelukkig heel soepel. De borstvoeding loopt nu lekker en ik heb gelukkig totaal geen last van harde plekken of ontstekingen. Ik heb nog 10 weken verlof/vakantie voordat ik weer ga werken. Over zo’n 6 weken gaan we een weekje weg en wil dan liever niet met volle borsten zitten, omdat ik aan het afbouwen ben. Wanneer start ik met afbouwen van de 11.00 en 15.00 voeding? Kan ik wachten tot na de vakantie, maar dan heb ik nog maar 3 weken voordat ik weer begin, of kan ik beter een voeding voor de vakantie afbouwen en de andere erna? De overige voedingen wil ik graag als het lukt borstvoeding blijven geven. Ze heeft wel eens flesvoeding gehad en dat ging zonder problemen. Het voelt zo dubbel. Het ene moment denk ik fijn als mijn vriend ook eens in het weekend de flesjes kan geven en ik er eens op uit kan zonder kinderen en het andere moment voelt het alsof ik haar te kort zal doen. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
 
Terug
Bovenaan