Borstvoeding en flesvoeding

Jorik is nu 16 weken oud en krijgt 3 flesvoedingen (200cc voeding) en 2 borstvoedingen (om 22.00uur en 6.00uur). Nu staat in "het schema van het CB" dat vanaf 4 maanden, nog maar 4 voedingen gegeven mogen worden. Hoe wijzig ik het vaste ritme van Jorik in een schema waarbij 4 voedingen horen? Ik zou nog wel graag 2 borstvoedingen willen blijven geven...

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Sandy
 
Ik zou lekker op verzoek blijven voeden. Jouw kindje geeft zelf aan wanneer het met minder voedingen kan. Niet te veel zorgen over maken. Zolang je kindje gezond en fit is, is dat niet nodig. Geniet er van.
Carolien
 
Idd niet teveel aantrekken van wat het cb zegt. Op het moment dat jij denkt dat je zoontje minder voedingen zou kunnen kan je het doen. Mijn zoontje is nu bijna 8 mnd. en zit ook nog steeds op 4 a 5 voedingen per dag. Straks als je met de hapjes zou gaan beginnen merk je vanzelf dat het allemaal wat opschuift. Als je zgt dat je nog wel 2 bv's wil geven wordt er aangeraden om daarvan de ochtend- en avondvoeding in stant te houden, omdat bij deze voedingen het meeste wordt gedronken.
Rebecca
 
Het cb geeft richtlijnen.
Dat is meer zodat ze zeker niet te veel krijgen kv mogen ze namelijk maar een liter van hebben op een dag.

Ga lekker op je gevoel af en als je kindje nog 5 voedingen nodig heeft prima.
Op het cb zullen ze er wel overbeginnen. Maar hoe weten hun hoe jou kindje is. Dus ga op je gevoel af

groetjes joyce mama van Mara
 
Voor borstvoeding zijn geen schema's en je kan er ook niet te veel van geven. Bovendien is de borst soms ook een troost of inslaapvalmiddel :) De schema's van het cb zijn alleen een richtlijn. Persoonlijk geloof ik er niet in dat baby's die richtlijnen precies willen opvolgen. Ik eet zelf ook niet precies datgene wat het Voedingscentrum voorschrijft. Baby's kunnen over het algemeen prima aangeven wanneer ze honger hebben. ;-)

Groetjes,
Pauline
 
Terug
Bovenaan