borstvoeding en flesvoeding

Hoi hoi...
Inmiddels is mijn zoontje 8 weken en geef ik borstvoeding  (heb het volgehouden en het gaat nog best goed)  en flesvoeding. Hij krijgt nu 's ochtends en 's avonds (rond etenstijd) en evt. 'snachts nog borstvoeding. De rest krijgt hij fles voeding. Nu drinkt hij wel redelijk goed uit een fles, maar telkens maar kleine beetjes (60 tot 80 cc en een enkele keer 100). Hij speelt dan met de speen of valt in slaap. Met als gevolg dat hij 1 1/2 uur later of zo weer honger heeft. En heb ook al heel wat restjes weggegooid, wat ik best zonde vind eigenlijk. Als hij dan weer een paar keer een beetje heeft gedronken kan hij weer zo'n 3 tot 4 uur vooruit, maar dan zijn we wel weer een ochtend verder. Ook de laatste fles drinkt hij slecht (60 tot 80 cc), waardoor hij toch vaak nog om 3 uur komt.
Heeft er iemand tips??? Heb al wel ontdekt dat hij bij mij beter drinkt dan bij z'n vader, maar wat we nou verschillend doen?

Oh ja ik geef hem Nutrilon 1 hypoallergeen.

Als ik jou zo hoor doet je kleine het eigenlijk best goed! Ze is nog
maar 8 weken dus is het heel normaal dat ze nog niet doorslapen en 's
nachts nog een fles nodig hebben en ook de hoeveelheid die ze drinkt.
Ik weet niet hoe zwaar je kleine is? en hoeveel voedingen ze krijgt
maar het klinkt mij niet onlogisch. Dan kan je namelijk ongeveer
uitrekenen hoeveel ze per keer ongeveer zou moeten drinken: (gewicht X
150 ml)/aantal voedingen op een dag. Dus stel ze weegt 4 kg en krijgt 7
voedingen (wat voor 8 weken heel normaal is) dan zou ze ongeveer 85 ml
per keer moeten drinken. Maar dit is natuurlijk een gemiddelde. Je zou kunnen proberen om de tijd tussen de voedingen een beetje te rekken zodat ze wat meer honger heeft maar ik zou me er absoluut niet druk over maken.

Veel succes

Vraagje aan jou: lukt  het om zowel borst- als flesvoeding te geven? Ik wil dat ook graag proberen, maar ik ben zo bang dat de borstvoeding dan helemaal terugloopt? Als ik probeer te kolven, komt er ook amper 60 cc uit, dus vooral als ik straks weer aan het werk ga, lijkt me dit een ideale oplossing.

Voorals nog gaat het goed. Sinds een paar dagen geef ik 2 a 3 voedingen. Maar geef al een week of 4 de fles. Ben begonnen met de avond voeding. Na een paar dagen zijn je borsten er aan gewend ( je krijgt een beetje stuwing). Een week later had ik de ochtend voeding gestopt.  En nu ook de middag voeding. Nu krijgt hij een ontbijt  aan de borst dan 2 a 3 flesvoedingen, het avond eten weer borst en dan om 11 a 12 uur een fles. Als hij 's nachts komt geef ik ook nog de borst. Af en toe dacht ik dat  het een beetje terugliep, want dan had ie niet voldoende aan de borst en heb een enkele keer nog een flesje erbij gegeven. Maar dat is alweer ruim een week geleden.  Het lijkt nu goed te gaan. Zo kan ik het nog wel een tijdje volhouden, hoop dus dat dat ook lukt.

Dank je wel voor je reactie. Ik ga het in ieder geval proberen. Dan kan ik toch nog langer bv geven en werken. Het lukt me toch niet om overdag genoeg te kolven.

Hoi, mijn zoontje is nu bijna 14 weken en toen hij 8 weken was ben ik ook begonnen met het afbouwen van de dagvoedingen, zodat ik op mijn werk niet hoefde te kolven. Ik geef nu borstvoeding tussen 17:00u en 07:30u  Ik vind het echt ideaal. Mijn productie is helemaal niet teruggelopen, zelfs niet in de afgelopen 2 weken dat ik nu weer aan het werk ben.
Hij gaat om een uur of 8 's avonds naar bed en komt dan rond 4/5 uur weer, dus als ik om 10 uur/ half 11 ga slapen kolf ik nog voordat ik ga slapen en zet dat in de koelkast voor de volgende dag. 's Ochtends sta ik om 7 uur op en als mijn zoontje wakker is voed ik hem aan de borst en anders kolf ik en zet dat ook in de koelkast. Overdags krijgt hij 3 flessen waarvan een deel kunstvoeding is en een deel borstvoeding (cocktail ). Zo krijgt ie toch iedere voeding ook nog een deel moedermelk binnen. Ik vind het echt een geweldig systeem. Oké, je kunt geen 100% borstvoeding geven, maar bij ons past dit gewoon goed. Mijn man voedt net zo makkelijk als ik en ik ben toch niet helemaal gestopt met borstvoeding, want daar vind ik het nog veel te leuk en belangrijk voor. Ik vraag me wel eens af hoe lang ik hier nog mee door ga, want -behalve dat ik ook in het weekend om 7 uur moet voeden/ kolven- het is echt makkelijk vol te houden! Het enige probleem is dat je moet opletten dat je pak kunstvoeding niet  langer dan een maand open is  
Succes!

Terug
Bovenaan