Borstvoeding en gaan voor 2e kindje

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben nu 21 en geef ruim 10 maanden borstvoeding aan ons dochtertje. Ik werd voor het eerst weer ongesteld toen zij 4 maanden oud was. </p><p>Nu willen wij graag een 2e kindje. Maar ik vroeg me of hoe dat dan gaat met de borstvoeding. </p><p>Raak je minder snel zwanger als je borstvoeding geeft en kun je tijdens je zwangerschap doorgaan met de borstvoeding? </p><p> </p><p>Dank jullie wel alvast :)</p>

Hoii dootje! 

wat grappig heb een paar dagen geleden de zelfde topic gestart☺️ 
mijn zoontje is bijna 10 maanden die ik ook nog steeds borstvoeding geef. En ook wij willen gaan voor een 2e kindje. 
je kan wel zwanger raken maar misschien minder snel. Ik heb ook pcos dus bij mij is het een beetje dubbel. 

Als je weer een gewone cyclus hebt en regelmatig ongesteld wordt ben je ondanks borstvoeding niet minder vruchtbaar. 

Als je zwanger bent is de kans groot dat je melkproductie helemaal stopt. Bij sommige vrouwen al voor de positieve rest, bij sommigen pas na een paar maanden. Soms komt de productie in de loop van de zwangerschap weer terug. Als jij en je dochter dat willen kun je ook als je melkproductie gestopt is doorgaan met borstvoeding. 

Hoi! 
Je kunt zwanger kunt raken wanneer je borstvoeding geeft en of het langer duurt zal per persoon verschillen. Ik ben de tweede keer zwanger geraakt toen onze dochter een jaar was, dit duurde niet langer of korter dan bij de eerste zwangerschap. Ik heb haar tot 15 maanden gevoed, dus ik ben gestopt toen ik drie maanden zwanger was. Het voeden deed toen erg zeer en toen ik stopte vond mijn dochter dit helemaal geen probleem. Ik vermoed dat ik ook geen productie meer had. Na de geboorte van zoon kreeg ik mijn menstruatie weer terug maar zeer onregelmatig, waarschijnlijk zonder eisprong wat maakt dat je niet zwanger kan worden. Onze zoon is nu bijna een jaar en dat is ook gewoon weer normaal geworden terwijl ik nog borstvoeding geef. Ik ken ook mensen die tandemvoeden dus zwanger en borstvoeding kan in sommige gevallen prima

Succes! 

Ha Dootje,
Volgens mij ben je gewoon weer vruchtbaar zodra je een (regelmatige) cyclus hebt. Ik gaf tot 10 maanden borstvoeding en bij mij kwam pas na het stoppen mijn cyclus weer terug. 
Ik heb regelmatig verhalen gelezen van dames die erachter kwamen dat ze zwanger waren omdat baby/dreumes de bv niet meer lekker vond :)
Veel succes!

Terug
Bovenaan