Borstvoeding en kleding

Ik geef borstvoeding en maak gebruik van de voeding tops van noppes. Daarnaast gewoon niet te veel laagjes zodat ik makkelijk mijn shirt omhoog kan doen. Jurkjes heb ik al sinds de geboorte van m’n zoontje niet aan. Ik wil niet meteen mijn kledingkast vol hangen met voedingskleding want geen idee hoe lang ik nog borstvoeding kan en mag geven maar hoe doen andere borstvoeding mama’s dit? Welke kleding gebruik jij? Wat is het ultieme kledingstuk? Zou namelijk ook zo graag wat leuks aan doen voor de feestdagen.
 
Ik gebruik geen voedingskleding. Geef volledig bv. Alleen voedingsbhs! Jurkjes kun je prima aan... bijv blouse jurken. Shirt doe ik omhoog en truien ook. Ik zou niet teveel voedingskleding kopen. Daarna trek je het nooit meer aan ;)
 
Ik geef ook borstvoeding (inmiddels ineens al 1,5 jaar, was ik helemaal niet van plan haha). Ik draag alleen een voedingsbh en een voedingshemdje (H&M) en verder gewone kleren. Shirts doe ik omhoog en dingen met knoopjes zijn natuurlijk ook makkelijk. Ik heb er verder geen andere kleding voor aangeschaft.
 
Ik gebruikte voedingsbh's, voedingshempjes (die van de h&m vind ik fijn) en verder inderdaad 'gewone' kleding. Alles met knoopjes is handig! Daar had ik op een gegeven moment veel van in m'n kast hangen wat ik nu ook nog kan dragen. 
 
Kleding met knoopjes die ook na de bv periode nog mooi staan. 
Wat ik ook wel deed: ik had 3 kleuren spaghetti bandjes tops van esprit, dat waren voedingstops. En die gebruikte ik als hemd onder vesten of wat wijd vallende blousjes en gewone shirts/truien die je makkelijk even op trok. Dan kon ik ongegeneerd en zonder koude buik mn shirt omhoog doen en het voedingsgedeelte los maken. 
Ik had dan een zomerbaby en thuis trok ik gewoon lekker mn shirt uit. Bij een winterbaby zou ik dat denk ik ook doen en dan even een vest aan trekken ofzo. Ik vond dat toch wel het fijnste hoor, niks in de weg. Eau naturelle haha!
 
 
Jurkjes met v hals of iets dergelijks kon ik wel aan. Verder had ik in de zwangerschap een jurk gekocht voor zwanger+voeding dus daar heb ik veel gebruik van gemaakt. h&m heeft betaalbare voedingsjurkjes
 
Ik zorgde altijd dat ik een hemd aan had en dan trok ik datgene wat ik aan had gewoon omhoog. 1 keer de fout gemaakt van een jurkje met panty haha. Zat ik in mijn panty te voeden. Gelukkig was ik bij mijn ouders thuis ? Ik heb nooit voedingskleding gemist terwijl ik ruim anderhalf jaar borstvoeding heb gegeven. 
 
Ik gebruikte ook alleen een voedingsbeha, jurkjes liet ik wel vaker links liggen (op een na met zo'n overlappende hals waarmee je prima kon voeden), want die vond ik inderdaad onhandig, mijn zwangerschapsrokken heb ik echter wel veel nog gedragen, vooral in de winter, zoon is van maart en van ongeveer oktober-maart het jaar erna vond ik het wel lekker warm dat die buikband dan nog je buik en rug warm houdt terwijl je je shirt omhoog hebt om te voeden. Verder ook veel vesten gedragen omdat die je lijf ook warm houden tijdens het voeden, maar dan vaak wel een normaal shirt dat omhoog moest eronder. 
 
Terug
Bovenaan