Borstvoeding en kolven na zwangerschapsverlof

Hoi,

Had even een vraagje hoe jullie dat gaan doen na je verlof, met borstvoeding. Ik werk als ambulant hulpverlener, (reis nu nog alles met de trein, tegen die tijd hebben we hopelijk een autootje kunnen kopen en ga ik alles met de auto doen), maar ik zit dus erg met de vraag: Hoe pak ik dat aan straks?

M'n gemiddelde reistijd met OV is ruim een uur en met de auto straks een klein uur, dus dat wordt wel lastig met kolven. Nu weet ik dat m'n baas me er tot een half jaar na de bevalling ruimte voor moet geven en als dat nergens kan, dat ik dan naar huis moet kunnen, maar dat betekent dus dat ik een paar keer per dag op en neer zou moeten?
Want no-way natuurlijk dat ik in de auto of de trein ga kolven, (als ik op die manier uberhaupt al privacy genoeg zou kunnen creeren, is nog steeds de vraag: waar ga ik dan de melk koel bewaren?).
Dus: hoe doen jullie dat of hoe gaan jullie dat doen?

Hoi,

Ik ga nu bij mijn tweede kindje ook borstvoeding geven en kolven. Je hebt wettelijk recht op het geven van borstvoeding tijdens je werk, en wel voor 25% van je uren (dus 2 uur per dag als je 8 uur werkt). Je baas moet je een geschikte ruimte ter beschikking stellen (bank/stoel, koelkastje en slot op de deur). Dit recht heb je tot je baby 9 maanden oud is.
De vorige keer heb ik steeds gevoed net voordat ik weg ging, dus tijdens mijn werk steeds meer op tijd ipv op verzoek. Op het werk kolfde ik dan 1 a 2  keer per dag en ik had de luxe dat het KDV dichtbij was en daardoor kon ik 1 keer per dag live voeden. Ze belden dan als ze me nodig hadden. Dat werkte perfect.  Uiteindelijk had ik ook vaak 2 uur nodig om te voeden per dag. Het kost nu eenmaal veel tijd.
Het komt dus neer op plannen (baby voeden en zorgen dat je het dus redt tot op kantoor om te kunnen kolven) en een beroep doen op je rechten.