borstvoeding en kolven

onze meid is nu ruim een week oud en de stuwing is hier al veel minder. eerst moest ik kolven omdat het er zo uit liep maar nu niet meer. ik wil graag wel kolven om ook wat achter de hand te hebben als er visite is. maar hoe pak ik dit aan? als ik kolf nadat ze gevoed is komt er maar heel weinig nog uit. iemand tips hoe ik dit het beste kan doen?

ik ben een mei mama ik kolf na de ochtendvoeding was eerst altijd zo rondt de 20 cc nu kolf ik 50 cc na ongeveer zo heb ik toch al een leuk voorraadje aan kunnen leggen maar wil je niet aanleggen als er visite is

ik kolf tussen twee voedingen in meestal rond hetzelfde tijdstip. Ik kolf de ene borst heel makkelijk en de andere koste wat meer moeite, maar ik heb gemiddeld zo'n 100-120 cc per keer (1 borst)

Wat ik zelf ook wel doe is dat ik ga kolven voordat het ongeveer de tijd is dat ze weer honger krijgt. Meestal kolf ik ook meer dan dat ze uiteindelijk drinkt. Ik heb zelf best veel voeding. Vaak hoeft ze ook maar 1 borst, dan kan ik de andere alsnog kolven.
Ik vind het wel prettig dat ze nu ook leert uit een flesje te drinken en ik heb nu ook iets meer tijd voor mezelf, om te gaan paardrijden of even weg te gaan.
Veel succes er mee!

(Lara is nu 8 weken)

Hoi Hanneke,

Als je kindje nog maar een week oud is zou ik nog even wachten met het flesje. Dat kan naast de borst verwarring opleveren omdat het een andere drinktechniek vraagt. Meestal begin je met wennen aan de fles in week 4 of 5.

Als er visite is kun je misschien ook gewoon even naar de slaapkamer gaan om te voeden. Is ook rustiger voor je kindje.

Een voorraadje opbouwen deed ik door na de ochtendvoedingen na te kolven. Eerst komt er weinig maar dat wordt steeds meer.

Succes!

Terug
Bovenaan