Borstvoeding en krampjes

mama's, ik hoorde dat borstvoeding de kans op darmkrampjes vermindert. Maar als je dan overgaat op flesvoeding na 2 maanden, komen de krampjes dan alsnog?

Hai,

Jesse was erg zwaar en groot en moest (volgens vk) bijgevoed worden met kv. Nou het enige dat hij ervan kreeg waren dus krampjes, na 2 dagen lekker eigenwijs geworden en gestopt. En de krampjes waren accuut over en tot op vandaag (14 weken) geen krampjes gehad, wel volledig BV, jippie.

Volgens mij krijgen ze zowiezo last van, gewoon omdat het veel moeilijker verteerbaar is, waarom overstappen en niet gewoon doorgaan?????

Groetjes Angela

Hoi,

Na 8 weken noodgedwongen getopt met BV en aan de KV. Resultaat: enorme verstopping bij ons ventje!
Nu gebruiken we andere voeding (Comfort van Friso) en is de ontlasting weer prima.
Ook krijgt hij sinds kort hapjes groente en fruit en nu is de ontlasting helemaal perfect.

Ik heb vanaf de geboorte kv gegeven ivm slecht werkende nieren (medische advies). Ik gebruik Friso 1 normaal en dat bevalt me tot nu toe heel erg goed. Mijn zoontje heeft helemaal geen last van darmkrampjes, zit lekker in zijn vel en poept één keer per dag. Ik denk dat het niet aan de bv of kv ligt maar dat ieder kindje er gewoon anders op reageert.

Wij hadden op bv al binnen een week krampjes. Met flesvoeding was dat niet anders en kwam er ook nog een verstopping bij. Het ligt niet alleen aan bv of kv, maar ook aan de darmpjes van je kindje.
Sterkte

Terug
Bovenaan