Borstvoeding en kunstvoeding combineren

Heeft er iemand tips welk soort kunstvoeding ik het beste gebruik in combinatie met borstvoeding. Door het terug gaan werken is mijn productie tijdens het afkolven niet voldoende. Men voorraad in de diepvriezer begint ook op te geraken. Mijn dochter is nu 5 maand en half...

Bedankt alvast voor de tips

 
Hoi, toen ik ging stoppen met borstvoeding hebben wij onze kleine de standaard nutrilon gegeven en dat is helemaal goed gegaan. Ik zou voor de zekerheid even overleggen met het consultatiebureau, ik weet niet of het heel erg uitmaakt welke voeding je kiest. Maar volgens mij maakt het niet perse uit welk merk je neemt bijv, maar als je speciale voeding wil geven zou ik dit wel even overleggen met hen.
 
Wij gebruikten en nog eigen merk van ah ☺️ zelfde inhoud volgens onze verloskundige (betreft de zuigelingenvoeding) en scheelt de helft met bijvoorbeeld nutrilon!
 
Maakt niet uit wat je kiest. Kies gewoon een standaard voeding, waarschijnlijk doet je kindje het daar prima op. Of je veel geld wilt uitgeven voor Nutrilon of de helft minder voor huismerk/Kruidvat, dat is aan jezelf. Zelf vind ik Nutrilon onnodig duur, binnen 5 dagen is het pak op en alle babyvoeding is goed en voldoet aan zeer strenge eisen. Ik ging dus altijd voor een huismerk, en daar zijn ze prima groot op geworden.
 
Maakt niet zoveel uit wat je kiest, maar als je door wilt gaan met borstvoeding blijven geven, dan zou ik wel opletten dat de kunstvoeding in kleine verpakkingen zit. In combinatie met borstvoeding kan je anders wel eens langer dan 4 weken met zo'n verpakking doen, en dan zou je eigenlijk de rest van het poeder weg moeten gooien. Wil je helemaal overstappen op kunstvoeding, dan zal het niet zoveel uitmaken (dan krijg je ook een grote verpakking waarschijnlijk wel leeg binnen 4 weken), maar ik zou even een rekensommetje maken met hoeveel kunstvoeding je nu zou gaan gebruiken en of je zo'n pak dus binnen die 4 weken leeg krijgt of niet. ;)
 
Terug
Bovenaan