<p>Lieve mama’s</p><p>hier een radeloze mama die geen besluit kan maken bij het kiezen tussen borstvoeding geven of overgaan naar kunstvoeding (nutrilon)</p><p>mijn kleine mannetje is nu 7 dagen oud en heb zelf inmiddels heel wat stress gehad omdat we 1 dag opgenomen moesten worden vanwege “geel zien” en teveel gewichtsverlies. De eerste 4 dagen heb ik borstvoeding gegeven, wat voor mijn gevoel goed ging totdat de kraamverzorgster op dag 5 zei dat zijn gewicht teveel was afgenomen. In het ziekenhuis hebben ze dus geadviseerd om te kolven en eventueel bij te voeden. Die methode heb ik ook thuis gehouden en dat gaat allemaal prima.</p><p>Ons kleintje is nu op zn geboorte gewicht en hoop uiteraard dat hij goed en gezond door blijft groeien. </p><p>Nou moet ik eerlijk zeggen dat het kolven om de 3 uur echt intens is. Natuurlijk vind ik het fijn dat mijn baby alle goede stoffen binnenkrijgt van mijn borstvoeding, toch zat ik eraan te denken om na 4/5 weken af te bouwen en over te gaan op nutrilon voeding.</p><p>De ene keer voel ik mij zeker bij mn besluit en de andere keer weer schuldig en rot over het feit dat mijn baby uberhaupt niet lang genoeg via mijn borst heeft kunnen drinken. Ik voel me gewoon onzeker bij het borstvoeden/kolven omdat ik vaker de benodigde cc niet haal...</p><p> </p><p>Zijn er mama’s die advies,meningen hierover hebben?</p>