Borstvoeding en kunstvoeding

Door de zware bevalling kwam de borstvoeding in het begin niet goed op gang en heeft de verloskundige en kraamhulp aangegeven dat wij hem moesten bijvoeren met kunstvoeding. Mijn zoontje was afgelopen donderdag 3 weken oud. Wij zijn toen naar het consultatiebureau geweest voor een weeg moment. Aldaar hebben zij aangegeven dat wij moesten stoppen met de kunstvoeding omdat hij het dubbelen was aangekomen dan wat ze normaal aankomen.

Wij hebben de kunstvoeding al wat afgebouwd maar ik heb het gevoel dat hij niet verzadigd is naar de borstvoeding. Dit omdat hij binnen een uur op zijn handen zuigt en happende bewegingen maakt. Lijkt mij niet de bedoeling dat ik hem ieder uur moet aanleggen aan de borst. Om de melkproductie opgang te brengen ben ik ook gaan kolven. Hieraan zie ik dat de melkproductie meer opgang is gekomen. Als ik ga kolven als mijn borsten vol zijn haal ik totaal 60 uit mijn borsten. Ik weet dat de kolf er altijd minder uit haalt dan de baby.  Als hij na de borst nog kunstvoeding krijgt dan merk ik dat hij verzadigd is en slaapt hij zo 3 a 4 uur door.  Wat ik ook merk is dat hij meer spuugt naar borstvoeding dan kunstvoeding. Iemand tips hoe ik de kunstvoeding het beste kan afbouwen en hem een verzadigd gevoel kan geven met alleen borstvoeding dat hij ook zijn rust kan pakken om te slapen.
 
Hoi, ik zou graag inhoudelijk reageren maar zie daar helaas geen kans toe... Ken je de Facebookgroep van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk? De kans is groot dat je daar snel zinvolle reacties krijgt. De VBN-FB-groep kun je hier vinden. Je kunt ook op andere manieren in contact komen met contactpersonen van de VBN :))
 
Zelf ben ik niet echt een voorstander van kunstvoeding. Dit komt omdat er veel troep in zit oa veel suiker, fluor, taurine (zit ook in energiedranken). Het is dus niet gek dat baby's dan meer aankomen en een voller gevoel krijgen. Als je die kans hebt, kun je blijven kolven. Na 6 maanden kan je baby ook andere dingen eten en kun je hem eventueel nog gewone melk geven. Nutrilon zit in ieder geval vol troep. Op internet kun je hier meer over lezen. Succes!
 
Terug
Bovenaan