borstvoeding en medicijnen

hoi meiden,

ik zit met een dilemma.... dus leg ik hem hier maar eens neer.
Ik heb giga echt giga last van hooikoorts elk jaar en slik hiervoor best zware medicijnen.
Deze mag ik nu niet slikken ivm de zwangerschap dus mijn gezicht nek hals rug handen armen schenen en zelfs voeten zitten onder de uitslag, jeuk rode vlekken.
de medicatie die ik mag doet zo goed als niks.
nu komt'ie.
Als de baby er is wil ik uiteraard zsm aan de medicijnen zodat ik mezelf weer een beetje goed ga voelen maar in combi met borstvoeding mag dit weer niet.
Wat moet ik nu doen...doorsukkelen en toch borstvoeding geven of flesvoeding geven en medicijnen kunnen slikken.
Deze medicijnen slik ik al ruim 3 jaar en dan van maart tot ongeveer oktober...
pppffff waardeloze keuze kunnen jullie jullie licht er eens op laten schijnen. ...
thanks
 
Ik heb ook last van hooikoorts, maar tot mijn grote verbazing geen last tijdens de zwangerschap.

Als ik jou was zou ik het overleggen met de verloskundige en huisarts. Die weten wel beter.
 
Hier ook normaal enorm last van hooikoorts, maar de kleine is mijn medicijn dit jaar want ik heb er amper tot geen last van.
Maar ik weet hoe gek je kunt worden van alle klachten rondom hooikoorts.
De keuze hangt denk ik ook af van de periode waarin de kleine geboren wordt en van het weer op dat moment. Als het veel droog is dan kunnen de pollen natuurlijk lekker hun gang gaan, regent het veel dan heb je er (waarschijnlijk) veel minder last van.
Zou er echt geen alternatief zijn wat enigszins helpt waardoor je toch borstvoeding zou kunnen geven mocht je dat graag willen?
En anders misschien gelijk beginnen met hypo allergene flesvoeding als je de borstvoeding graag wilt geven vanwege de antistoffen en lagere kans op allergieën? Zou het inderdaad even overleggen met de verloskundige en huisarts.
Succes met je keuze. De rest van de week ziet er in ieder geval gunstiger uit wat weer betreft dus hoop dat je dan ook minder last hebt van je hooikoorts.
 
Ik heb ook heel erg last van hooikoorts en krijg sinds ik zwanger ben Xyzal......werkt perfect en mag het blijven slikken als ik straks borstvoeding ga geven, alleen wel met mate. Misschien iets voor jou om met je huisarts over te hebben.
 
Hier ook normaal veel meer last van hooikoorts als nu, sinds ik zwanger ben ook veel minder last. Tja ik zou ook even overleggen of er iets is wat het vermindert zodat het in ieder geval te behappen is, en afhankelijk van de periode waarin je bevalt kijken welke keuze je maakt. Lastig hoor... snap je dilemma vind het lastig om daarin een mening te geven.
Ben benieuwd wat je keuze word, succes!!!
 
Vanochtend weer bij de huisarts geweest.
nieuw zalfje meegekregen om de rode plekken proberen onder controle te houden pppfff.
Ook gevraagd wat toen met de borstvoeding. Hij heeft voor de zekerheid een collega advies gevraagd maar beide waren het snel eens. Geen borstvoeding maar aan de medicijnen zodat ik op kan knappen.
Ook zij waren het eens de moeder moet zich goed voelen om goed voor de kleine te kunnen zorgen en in flesvoeding zit gewoon alles wat nodig is.
Dus ik heb de knoop maar doorgehakt. Baal als een stekker maar dit is beter voor ons allebei.
ps ik ben 31 wk zw.
gr en dank voor jullie antwoorden
 
winx las van de week op een borstvoedingssite alternative medcijnen tegen de hooikoorts in combi met borstvoed. zou als ik jou was even googlen, kan het zo gauw niet vinden want mijn geschiedenis is verschoond op de comp. en ik heb er ook altijd last van maar na bevalling altijd minder zou als ik jou was even aankijken hoe je je voelt na de bevalling. sterkte ermee
 
Winx wat dat betreft ben ik het wel met je arts eens, dat was ook het eerste wat ik dacht.

Je lichaam moet straks herstellen en als je ook daarbij vecht tegen zware hooikoorts dan kost dit nog veel meer energie. Is dat je de borstvoeding waard? En stel dat het lastig opstart dan voel je je nog beroerder omdat het ook nog eens niet lukt.

Beter een gelukkige, ontspannen moeder met een fles dan een moeder met nog minder energie en over klachten van de hooikoorts met de borst.

Ik zelf kies ook om zo'n reden voor de fles. Ik heb in mijn zwangerschap op een heel traject gehad met mijn medicijnen en dat moet na de bevalling ook weer terug. Ik zie het gewoon niet zitten om dat te combineren en dan haal ik liever 1 zwaar onderdeel eruit en dat kunnen niet mijn medicijnen zijn.
De eerste weken/ maanden zijn volgens mij al heftig genoeg zonder extra 'handicaps'.
 
Terug
Bovenaan