borstvoeding en (niet) ongesteld?

Hallo allemaal,

hier en daar lees ik al veel posts waarin jullie ongesteld zijn geworden of al gewest zijn. Bij mij is dat nog niet gebeurd (vind ik niet heel erg hoor ;)
ik vroeg me af of dat komt doordat ik nog 2 borstvoedingen geef. Zijn er onder jullie die ook nog niet ongesteld geweest zijn en/of weten of borstvoeding zoveel invloed heeft.

Ik ben in het begin dacht ik ongesteld geweest maar misschien dat het gewoon vloeien was.
Daarna namelijk niet meer. Ik geeft ook borstvoeding. Ik had begrepen dat het even kon uitblijven maar 3 maanden vind ik toch wel lang..
Ik zal de huisarts even vragen als ik daar ben.
gr Eva

Mn mams gaf volledig borstvoeding en is in die 10 maanden (bij 4 kinderen) nooit ongesteld geworden. tSchijnt inderdaad wel grote invloed te hebben. Ik werd weer ongesteld toen ik de pil erbij ging gebruiken...

Ik geef nog steeds volledig bv.
Ik werd alleen wel heel snel ongesteld. 1x en daarna niet meer. Finn is nu 15 weken.
Bv kan idd heel veel invloed hebben, vooral als je volledig bv geeft kan het lang weg blijven maar dit hoeft niet.

Hoii

Volgens mij is het heel normaal en per vrouw verschillend. Maar als je het zeker wilt weten, zou ik ook de HA even bellen.

xxx

Kom ff buurten vanuit het zwanger zijn forum;) Over het algemeen is het heel normaal dat wanneer je borstvoeding geeft je menstruatie niet op gang komt. Dit is de wet van de natuur..Zou er alleen niet per definitie vanuit gaan dat je dan ook niet vruchtbaar bent,

Terug
Bovenaan